آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ادعای رسانه های اسرائیلی: حمله پهپادی به اصفهان موفقیت فوق العاده ای داشت



حمله پهپادی به اصفهان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

دیده بان ایران نوشت: رسانه اسرائیلی جروزالم‌پست به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و منابع خارجی خود مدعی شد: برخلاف ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر «تخریب جزئی سقف» تاسیسات «توسعه سلاح‌های پیشرفته»، در حمله پهپادی شامگاه شنبه، این حمله «موفقیت فوق‌العاده‌ای» بوده است.

 

ادعای این رسانه رژیم اسرائیل در حالی مطرح شده که وزارت دفاع در بیانیه ای از ناموفق حمله و انهدام ریزپرنده ها خبر داده بود.

 

دیگر رسانه های اسرائیلی هم به اتفاقات دیشب واکنش نشان داده و ادعاهایی را مطرح کردند. وبلاگ اینتلی تایمز در اسرائیل همچنین مدعی شد که محل هدف قرار گرفته، «آزمایشگاه مواد و انرژی اصفهان» بوده است.

 

این وبلاگ بر اساس گزارش های اطلاعاتی ادعایی خود، نوشت که هدف حمله پهپادی شامگاه شنبه در اصفهان، «پژوهشگاه فضایی ایران» وابسته به وزارت دفاع بوده است.

 

اینتلی تایمز همچنین ادعا کرد: زمان این حمله اتفاقی نبوده است و در پایان روزی انجام شد که رهبر جمهوری اسلامی از نمایشگاه دستآوردهای صنعتی ایران، که شامل دستآوردهای پهپادی نیز بود دیدار کرد.

 

این رسانه اسرائیلی ادامه داد: دو سال پیش هم، حمله به مزرعه سانتریفوژهای ایران درست در پایان همان روزی انجام شد که در صبح آن، حسن روحانی رییس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی نمایشگاه دستآوردهای اتمی ایران را افتتاح کرده بود.

 

وال استریت ژورنال:حمله به اصفهان، اولبن عملیات اسرائیل در داخل ایران در دوره جدید نتانیاهو است

وال استریت ژورنال با اشاره به منابع خبری خود که «مقامات آمریکایی و افراد آشنا با این عملیات» در این گزارش عنوان شده است نوشت: حمله به اصفهان اولین عملیات اسرائیل در داخل ایران در دوره جدید نتانیاهو است.

 

به گزارش سرویس ترجمه سایت دیده بان ایران؛ وال استریت ژورنال در گزارش امروز خود مدعی شد: به گفته مقامات آمریکایی و افراد آشنا با این عملیات، در حالی که ایالات متحده و اسرائیل به دنبال راه‌های جدیدی برای مهار برنامه هسته‌ای و نظامی تهران هستند، اسرائیل یک حمله پهپادی را انجاک داده است. 

 

این روزنامه انگلیسی زبان خاطر نشان کرد: مقامات ایرانی گفتند که پدافند هوایی کشور از حمله سه کوادکوپتر کوچک به یک کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان، درست در مجاورت سایتی متعلق به مرکز تحقیقات فضایی ایران که توسط آمریکا به دلیل آن تحریم شده است، جلوگیری کرد.

 

وال استریت ژورنال نوشته: مقامات ایرانی می گویند که پدافند هوایی این کشور یکی از پهپادها را سرنگون کرد در حالی که دو پهپاد دیگر در بالای انبار منفجر شدند و خسارت جزئی به سقف وارد کردند.

 

این رسانه به نقل وزیر خارجه ایران نوشته است: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، این انفجار را یک حمله بزدلانه خواند.

 

وی گفته است: «چنین اقداماتی نمی تواند بر عزم و اراده کارشناسان ما برای پیشرفت صلح آمیز هسته ای تأثیر بگذارد.»

 

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشته است: ارتش اسرائیل از اظهار نظر خودداری کرده است.این حمله اولین حمله شناخته شده ای است که توسط اسرائیل تحت دولت جدید ائتلافی راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، انجام شده است، که زمانی که آخرین بار در آن سمت از سال 2009 تا 2021 خدمت می کرد، مجموعه ای از عملیات های جسورانه را در داخل ایران تحریم کرد.

 

بنابر ادعای وال استریت ژورنال:آخرین حمله اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اسرائیلی و آمریکایی در حال بحث درباره راه‌های جدید برای مبارزه با عملیات بی‌ثبات‌کننده ایران، از جمله تعمیق همکاری نظامی این کشور با روسیه هستند.

 

این روزنامه انگلیسی زبان مدعی شده است: به گفته افراد مطلع، ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، هفته گذشته سفری از پیش اعلام نشده به اسرائیل برای گفتگو درباره ایران و سایر مسائل منطقه ای انجام داد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز دوشنبه برای ادامه مذاکرات آمریکا و اسرائیل درباره ایران و دیگر مسائل منطقه ای وارد اسرائیل شود.

 

وال استریت ژورنال ادعا کرده است: هفته گذشته، ایالات متحده و اسرائیل بزرگترین مانور نظامی مشترک خود را با حضور بیش از 7500 پرسنل از هر دو کشور و مجموعه‌ای از سناریوها برای آزمایش توانایی خود برای از بین بردن سیستم‌های دفاع هوایی و سوخت‌گیری هواپیماهای جت انجام دادند. این مانور از جمله عناصر کلیدی حمله نظامی بزرگ به ایران است. 

 

ژنرال ارشد اسرائیل هفته گذشته به وال استریت ژورنال گفت که اسرائیل و ایالات متحده برای بدترین شرایط آماده می شوند.

 

این روزنامه به نقل از ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل، گفت که تمرینات نظامی "پیام بسیار روشنی را برای ایران ارسال می کند: اگر ایران اشتباه کند، توانایی های تهاجمی در حال آماده شدن است."

 

این روزنامه انگلیسی زبان مدعی شد: تلاش های پرزیدنت بایدن برای احیای مجدد توافق مهار هسته ای با ایران به بن بست رسیده است، اما ایالات متحده هنوز جایگزینی برای آن ایجاد نکرده است. آقای نتانیاهو، آمریکا را تحت فشار قرار داده است تا موضع سخت تری علیه ایران اتخاذ کند.

 

وال استریت ژورنال در ادامه خاطر نشان کرده است: در عین حال، ایالات متحده، اسرائیل را تحت فشار قرار داده است تا کمک بیشتری به اوکراین در جنگ با روسیه انجام دهد، به ویژه اکنون که تهران صدها پهپاد مورد استفاده برای حمله به اوکراین را در اختیار مسکو قرار می دهد. اسرائیل فشارها برای ارسال کمک نظامی مستقیم به اوکراین را رد کرده است، زیرا سیاستمداران روسی هشدار داده اند که روابط اسرائیل با مسکو را به خطر می اندازد.

 

این رسانه غربی خاطر نشان کرده است: روسیه و اسرائیل تفاهم چندین ساله ای دارند که به هواپیماهای جنگی اسرائیل اجازه داده است که به طور مکرر به اهداف ایرانی در داخل سوریه حمله کنند، جایی که مسکو برای رئیس جمهور بشار اسد دفاع هوایی می کند. اسرائیل نگران است که حمایت آشکار از اوکراین می تواند توانایی این کشور برای حمله به اهداف ایرانی در سوریه را به خطر بیندازد.

 

انتظار نمی رود دولت جدید نتانیاهو به اوکراین کمک نظامی مستقیم ارائه دهد. اما انتظار می رود این کشور به حملات مخفیانه علیه برنامه هسته ای و نظامی ایران ادامه دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------