آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه: واشنگتن نگران تعمیق همکاری‌های تهران و مسکو است



فرمانده نیروهای آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
«مایکل کوریلا» فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا گفت که کشورش از گسترش همکاری‌ها تهران و مسکو به شدت نگران بوده و به دنبال همکاری با هم‌پیمانان منطقه‌ای خود برای مقابله با آن است.

به گزارش ایلنا، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا، از تعمیق همکاری‌های نظامی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

 

این مقام آمریکایی گفت که کشورش از گسترش همکاری‌ها تهران و مسکو به شدت نگران بوده و به دنبال همکاری با هم‌پیمانان منطقه‌ای خود برای مقابله با آن است.

 

وی پیش از این نیز با تکرار برخی‌ یاوه‌سرایی‌ها، ایران را به تأمین مالی و پشتیبانی از تروریسم و نقض و به‌چالش کشیدن قوانین بین‌المللی متهم کرده و مدعی شده بود که ایران همچنان به ارسال و استقرار تسلیحات برای گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی خود در منطقه ادامه می‌دهد و پهپادهای آن تهدیدی علیه امنیت منطقه به‌شمار می‌رود؛ این کشور همچنین به اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده در راستای تضعیف امنیت منطقه ادامه می‌دهد.

 

کوریلا با اعلام این‌که آمریکا به ایفای  نقش کلیدی آمریکا در مقابله با این اقدام‌ها ادامه می‌دهد، گفت که شرکای واشنگتن نیز، عاملی کلیدی در رهگیری محموله‌های مرتبط با تجهیزاتی ارسالی ایران و مقابله با اقدام‌های این کشور در منطقه هستند.

 

وی پیش از این نیز، با ادعای این‌که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به قدرت هسته‌ای بدل شود، گفت که نگرانی‌ها در مورد ایران، فراتر از توانمندی هسته‌ای این کشور است.

 

کوریلا افزود که واشنگتن، نگران برنامه موشکی بالستیک ایران و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای این کشور است.

 

وی در ادامه مواضع بی‌اساس خود گفت که مقابله با «تهدیدهای ایران»، مستلزم تلاش مجدانه واشنگتن و شرکای آن در سطح منطقه است.

 

کوریلا درباره امنیت دریایی در خاورمیانه با بیان اینکه این موضوع برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: «آبراه‌هایی مانند کانال سوئز، باب‌المندب و تنگه هرمز از مسیرهای اصلی ترانزیتی انرژی و تجارت جهانی قلمداد می‌شوند».

 

وی افزود که مناسبات آمریکا در منطقه، فراتر از ابعاد نظامی است و خاطرنشان کرد که «آمریکا و عربستان سعودی، پیشینه تبادل فنی و آموزشی دارند که به نفع هر دو کشور بوده و روابط امنیتی بلند مدت فیمابین، از اهمیت بسزایی برخوردار است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------