آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نامه عربستان به شورای امنیت درباره حادثه آرامکو



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عربستان
عربستان سعودی در نامه‌ای به شورای امنیت، مدعی شده است که در حمله (ارتش یمن) به تأسیسات نفتی آرامکو، از سلاح‌های ایرانی استفاده شد است.

به گزارش فارس، عربستان سعودی امروز پنجشنبه اعلام کرد که در نامه‌ای به شورای امنیت درباره حمله تلافی‌جویانه یمن به این کشور توضیحات داده است. 

 

به گزارش شبکه العربیه، عربستان سعودی در این نامه از واکنش تلافی‌جویانه یمن به حملات و جنگ سعودی علیه یمن، به نام «حمله تروریستی سازمان‌یافته» یاد کرده و از سازمان ملل و کارشناسان بین‌المللی درخواست کرده که در تحقیقات درباره حمله، مشارکت کنند.

 

طبق این گزارش، عربستان در نامه همچنین پای ایران را نیز وسط کشیده و ضمن تکرار اتهام به ایران مدعی شده است که «سلاح‌های استفاده شده در حمله به آرامکو ایرانی است». 

 

العربیه به نقل از این نامه افزود که عربستان «طبق قوانین بین‌المللی، اقداماتی برای پاسخ به حمله آرامکو اتخاذ خواهد کرد».

 

شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی و بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیاست که بامداد شنبه بیست‌وسوم شهریور ماه در چند تأسیسات وابسته به خود در دو منطقه بقیق و خریص در شرق عربستان، هدف حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن قرار گرفت و تولید حدود پنج میلیون بشکه نفت آن متوقف شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------