آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: آمریکا دانشمند ایرانی را آزاد کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت که واشنگتن برای آنکه حسن نیت خود را نشان دهد دانشمند ایرانی را که بدون هیچگونه اتهامی در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد، آزاد کند.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آمریکا گفت این واشنگتن است که باید از خود حسن نیت نشان داده و دانشمند ایرانی را آزاد کند.

 

مجری شبکه سی‌بی‌اس در این مصاحبه گفت که ایران برای نشان دادن حسن نیت خود تعدادی از زندانیان آمریکایی در ایران را آزاد کند که ظریف در پاسخ گفت: «آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود دانشمند ایرانی را که مادرش اخیرا فوت کرده و بدون هیچگونه اتهامی و بدون هیچگونه توانایی برای ترک کشور و فقط به این دلیل که به وی روادید داده شده،‌ در آنجا بازداشت بوده و زمانی که به آمریکا پرواز کرده ویزای وی لغو می‌شود، آزاد کند.»

 

ظریف افزود: «وی یک دانشمند است. وی متخصص علوم نظامی نیست. وی دانشمند بیولوژی است و اگر درست بگویم وی در حال کار بر روی بازآفرینی ژن‌ها بوده و یک دانشمند مشهور جهانی است. وی از نوامبر یا دسامبر گذشته در بازداشت به سر می‌برد. چرا آنها به عنوان حسن نیت وی را آزاد نمی‌کنند تا دست کم بتواند به مزار مادرش برود؟»

 

سوم آبان سال 1397 (بیست‌وپنجم اکتبر 2018) بود که دکتر «مسعود سلیمانی» به‌عنوان یکی از دانشمندان علوم پزشکی ترمیمی و هماتولوژی (خون‌شناسی) و همچنین نخبه تحسین‌شده ایرانی چه در عرصه داخلی و چه در صحنه بین‌المللی، بعد از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو در ایالات متحده با استفاده از ویزای معتبر J-1 توسط نیروهای امنیتی و پلیس فدرال این کشور (اف. بی. آی) بازداشت شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------