آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر دفاع آمریکا: اروپایی‌ها با ما درباره ایران هم‌نظرند/ظریف: اتهام سه کشور اروپایی به ایران موضع اتحادیه اروپا نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مارک اسپر
وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه تأکید کرد همتایان اروپایی او با واشنگتن درباره ایران هم‌نظر هستند.

به گزارش فارس، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه بر همسویی دیدگاه‌های کشورش با سه کشور اروپایی درباره مقصر شمردن ایران بابت حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی تأکید کرد.

 

اسپر گفت: «هفته گذشته من با همتایانم از انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران صحبت کردم. اجماع روشنی در این خصوص وجود دارد: ایران، مسئول این حمله غیرعادی به خاک عربستان سعودی است.»

 

 ظریف: اتهام سه کشور اروپایی به ایران موضع اتحادیه اروپا نیست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگو با هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره "اتهام بی‌پایه و اساس سه کشور اروپایی علیه ایران در حمله به مراکز نفتی سعودی خبر داد و گفت: این بیانیه تحریک آمیز، موضع اتحادیه اروپا نیست.

 

ظریف: اتهام سه کشور اروپایی به ایران موضع اتحادیه اروپا نیست"محمد جواد ظریف" روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره دیدار نسبتا طولانی شب گذشته وی با "فدریکا موگرینی" و اینکه آیا به این بیانیه پرداخته شده است یا خیر، این مطلب را مطرح کرد.

 

وی ادامه داد برجام و تحولات منطقه‌ای، دیگر محورهای دیدار دو جانبه وی و موگرینی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بود.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با خانم موگرینی درباره جلسه روز چهارشنبه کمیسیون مشترک برجام بحث و گفت‌وگو شد. همین طور درباره اجرای تعهدات اروپا صحبت شد و اینکه اتحادیه اروپا چه نقشی می تواند داشته باشد.

 

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران گروه 1+4، اتحادیه اروپا و ایران روز چهارشنبه در سازمان ملل متحد برگزار می شود.

 

ظریف یادآور شد: همین طور درباره جلسه امروز (سه شنبه) در سازمان ملل درباره سوریه و چگونگی نقش سازنده اروپا می تواند برای پایان دادن به بحران یمن تبادل نظر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------