آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

معاون ظریف: تحریم های آمریکا مانع توانایی ایران در مقابله با تغییرات اقلیمی است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,غلامحسین دهقانی
معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه ایران محدودیت‌های تحمیلی غیرقانونی وضع شده از آمریکا بر ایران پیرو خروج آن کشور از برجام را مانعی در برابر توانایی دولت ایران برای دست زدن به اقدامات اساسی جهت مقابله با تغییرات اقلیمی دانست.

به گزارش ایرنا، "غلامحسین دهقانی" در نشست رهبران جهان برای مقابله با تغییرات اقلیمی که در حاشیه اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، تحریم های غیرقانونی آمریکا را مانعی در برابر دولت ایران برای اقدام اساسی در مقابله با تغییرات اقلیمی خواند.

 

وی افزود: با این حال، جمهوری اسلامی ایران یک دوره گذار برای دستیابی به یک اقتصاد سبز و کم کربن را طراحی کرده است. ایران آمادگی خود را برای کاهش گازهای گلخانه ای مشروط به برچیده شدن تحریم های غیرقانونی و دستیابی به منابع مالی کافی و فنآوری های لازم اعلام کرده است.

 

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: با وجود تمامی تلاش‌­های صورت گرفته در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین­ المللی، لازم است توازن بیشتری در اقدامات پیش‌­بینی شده در توافقنامه‌های بین المللی مختلف، بویژه کنوانسیون چارچوبی تغییرات اقلیمی و نیز توافقنامه پاریس ایجاد شود.

 

دهقانی اضافه کرد کشورهای امضا کننده پیمان پاریس، مجموعه قواعد اجرای این توافقنامه را بر اساس خردورزی و انعطاف تصویب کردند اما لازم است که کنوانسیون تغییرات اقلیمی و اصول همکاری مندرج در آن، بویژه اصل «مسئولیت مشترک اما متفاوت» و مسئولیت های تاریخی کشورهای توسعه یافته، زمینه‌ای را برای اقدامات، مسئولیت ها و تعهدات تمامی کشورها ایجاد کند.

 

وی تاکید کرد: کشورهای توسعه یافته پذیرفته‌اند که اقدامات ملموسی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود انجام داده و در عین حال حمایت‌های کافی، پیش‌بینی‌پذیر و به موقع، از جمله از طریق تامین مالی و انتقال فناوری، به کشورهای در حال توسعه ارائه دهند.  

 

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران خواستار تسهیل دسترسی همه کشورها به ابزار اجرای تعهدات زیست محیطی شد و گفت کشورها باید از تحمیل موانعی که با متن و روح کنوانسیون‌ها و توافقات بین المللی بویژه کنوانسیون چارچوبی مقابله با تغییرات اقلیمی و توافقنامه پاریس مغایر است، خودداری کنند.

 

دهقانی ابراز امیدواری کرد این اجلاس بتواند عزم سیاسی لازم را برای ایجاد یک رژیم بین المللی مقابله با تغییرات اقلیمی ایجاد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------