آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

موسوی: ابتکار صلح هرمز به زودی و به صورت مکتوب در اختیار کشورهای ذینفع قرار می‌گیرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عباس موسوی
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که «ابتکار صلح هرمز» به زودی و به صورت مکتوب در اختیار کشورهای ذینفع قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره «ابتکار صلح هرمز» که از سوی حسن روحانی در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ادامه طرح‌ها، ابتکارات و ایده‌هایی که برای صلح و ثبات منطقه دارد، طرح جدیدی را مطرح کرد. این طرح مربوط به خلیج فارس است و امنیت منطقه را شامل می‌شود، با حضور همه کشورهای منطقه و سازمان ملل نیز در آن دخالت دارد.

 

وی افزود: این طرح تقریبا مفصلی است و عنوان پویش صلح هرمز را می‌توان روی آن گذاشت، دارای بندهای مختلفی است و اهداف و راهکارهای اجرایی آن معرفی شده که به صورت کلی و اجمالی توسط رئیس جمهور و وزیر خارجه در نیویورک معرفی شد.

 

موسوی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، در این باره خاطرنشان کرد: بناست که به زودی این طرح را به صورت مکتوب آماده کنیم و در اختیار کشورهای ذینفع قرار بدهیم و به نوعی جزییات آن رونمایی شود که انشاءالله به زودی انجام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------