آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

فلاحت پیشه: خارج شدن از برجام فقط به ضرر ایران تمام می‌شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,فلاحت پیشه
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: بیش از 30 کشور دنیا طالب تولیدات نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند. ایران از سال آینده می تواند در حوزه صادرات و واردات تجهیزات نظامی ورود کند.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارسینه با اشاره به برخی اظهار نظر ها مبنی بر خروج ایران از برجام و NPT، گفت: خروج از برجام و NPT جزو راهبرد و سیاست های جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای و اختلافاتی که در طول دو سال اخیر با آمریکا بر سر برجام پیدا کرده، دو ستون حقوقی و دیپلماسی عمومی را در دستور کار قرار داده است. یک ستون NPT و ستون دیگر برجام است. هر گونه تلاش برای لغو کردن این دو ستون و ناپایداری آن خلاف اصول راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

 

این نماینده مجلس تاکیدکرد: به هر حال ما در شرایط کنونی و در قالب NPT کشوری هستیم که مقام معظم رهبری هم به صورت مفصل امسال در خصوص منع فقهی سلاح هسته ای صحبت کردند. زمانیکه با صراحت از بازرسی های کاملا تجربی و منع فقهی و عقیدتی برای بمب هسته ای صحبت می کنیم، طبیعتا نباید تاوان یکسری ادعاهای را بدهیم که صهیونیست های آمریکا بر علیه ما مطرح می کنند.

 

فلاحت پیشه گفت: در دنیای امروز آمریکایی ها متهم هستند به اینکه رژیم های منع اشاعه و مقررات حقوقی و بین الملل را زیرپای می گذارند و ترامپ بعد از هیتلر اولین سیاستمداری است که بیشترین مقررات بین المللی را زیر پای گذاشته است. جمهوری اسلامی ایران در فضاهای بین المللی صاحب نفوذ است و یک دلیل آن بخاطر این است که اگر حداقل های انصاف را در مقررات بین المللی ببیند حتما به آنها پایبند می ماند.

 

او ادامه داد: بنابراین در شرایط کنونی خارج شدن از برجام فقط به ضرر ایران تمام می شود و آسیبی به طرف مقابل ما نمی زند. اتفاقا دست طرف مقابل را باز نگه می دارد که پرونده ایران را از یک مسیر دیپلماتیک خارج و وارد یک مسیر خشن فصل هفتمی کند و بار دیگر قطعنامه های تحریمی را شامل حال جمهوری اسلامی کند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: البته معنای این حرف ما محافظه کاری نیست. بلکه معنای آن همان بازی است که کشورها در قالب مقررات بین المللی انجام می دهند و منافع خودشان را دنبال می کنند که ما هم باید همین اقدام را انجام دهیم.

 

به گفته فلاحت پیشه بیش از 30 کشور دنیا طالب تولیدات نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

او تاکید کرد: برجام در قالب مواد 26 و 36 به حدی ظرفیت دارد که جمهوری اسلامی ایران همه سیاست ها و الزامات هسته ای خود را پیش ببرد بدون آنکه نیاز باشد که از آن خارج شود. بیش از 30 کشور دنیا طالب تولیدات نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند. ایران از سال آینده می تواند در حوزه صادرات و واردات تجهیزات نظامی ورود کند. چون در قالب برجام ما عدله حقوقی محکمی را می توانیم برای چنین مراوداتی در اختیار داشته باشیم. به هیچ وجه هیچ کشوری که ذیل فصل هفتم رفته است تاکنون از چنین امتیازی برخوردار نبودند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------