آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

انتقاد پمپئو از دیدار سناتورهای آمریکایی با ظریف/ توضیحات موسوی در مورد دیدار وزیر خارجه با مورفی



اخبار,اخبار ورزشی,پمپئو
وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه برخی سناتورهای آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده‌اند، گفت: این افراد در حال کمک‌رسانی و همدستی با ایران هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن فری بیکن، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واکنش به دیدار مخفیانه سناتورهای آمریکایی با محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: این دموکرات‌ها در حال کمک‌رسانی و همدستی با ایران هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده ماه‌ها قبل محمدجواد ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، ادعا کرد: او وزیر امور خارجه کشوری است که یک هواپیمای مسافربری را ساقط کرده و هنوز جعبه سیاه آن را تحویل نداده است. او وزیر خارجه کشوری است که در 27 دسامبر یک آمریکایی را کشت. او وزیر خارجه کشوری است که حامی اصلی تروریسم و یهودستیزی در جهان است.

 

پمپئو در ادامه اظهارات خود افزود: آن‌ها دیدار کرده‌اند. نمی‌دانم محور صحبت‌های آن‌ها چه بوده است اما امیدوارم که در حال تقویت سیاست خارجه آمریکا بوده باشند و نه تقویت سیاست‌های خودشان.

 

مورفی دیدار خود با ظریف را تایید کرد

سناتور کریس مورفی روز سه‌شنبه در رشته توییتی دیدار خود با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ را تایید کرد و مدعی شد با ظریف در خصوص گروه‌های نیابتی ایران، آزادی شهرواندان آمریکایی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن گفت‌وگو کرده است.

 

وی همچنین با تاکید بر لزوم مذاکره میان ایران و آمریکا اظهار کرد که سیاست خارجی کورکورانه و غیر راهبردی کنونی ترامپ تنها باعث افزایش تنش، قدرت گرفتن ایران و تضعیف آمریکا شده است.

 

توضیحات موسوی درباره دیدار سناتور آمریکایی با ظریف در مونیخ

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار ظریف با «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ در صفحه توئیترش نوشت: «دکتر ظریف همواره گفته اند که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می کنند، دیدار و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و واقعیات منطقه را تشریح می کند. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه ها نیز می شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------