آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سناتور آمریکایی: ما به دقت در حال رصد شراکت جامع اقتصادی و امنیتی بین ایران و چین هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کریستوفر کونز
یک عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا توافق ایران-چین را چالشی عمده برای کارزار فشارحداکثری واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش فارس، یک نماینده مجلس سنای آمریکا توافق همکاری چین و ایران را چالشی برای سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری آمریکا توصیف کرد و خواستار پاسخ به آن شد.

 

«کریستوفر کونز»، عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا این اظهارات را روز چهارشنبه در نشستی که در این کمیته برایبررسی رقابت میان آمریکا و چین برگزار شد مطرح کرد.

 

کونز در این نشست از «استفن بیگان»، معاون وزیر خارجه آمریکا که به نمایندگی از دولت دونالد ترامپ در این جلسه حاضر شده بود پرسید: «گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چین و ایران در مسیر رسیدن به توافقی فراگیر هستند که به چین اجازه سرمایه‌گذاری چندین میلیارددلاری در بخش‌های زیرساخت و انرژی [ایران] را می‌دهد و به این کشور اجازه دسترسی قابل‌اتکا به نفت ارزان‌قیمت ایران را می‌دهد.»

 

وی افزود: «به علاوه این توافق، یقیناً چالشی عمده در برابر کارزار فشار حداکثری [علیه ایران] خواهد بود. آیا دولت، راهبردی هماهنگ -هم در داخل خود دولت و هم در هماهنگی با متحدانمان- برای پاسخدهی به روابط رو به گسترش ایران و چین و افزایش نفوذ چین در خاورمیانه در نتیجه این توافق دارد؟»

 

بیگان در پاسخ گفت گزارش‌ها در این خصوص ناقص و حاوی قضاوت‌های شتابزده هستند. او گفت که رایزنی‌هایی میان ایران و چین برای حصول این توافق وجود دارد، اما هنوز توافقی میان دو طرف منعقد نشده است.

 

بیگان در سخنان آغازین خود در همین نشست هم گفته بود: «علاوه بر این، ما به دقت در حال رصد شراکت جامع اقتصادی و امنیتی بین ایران و چین هستیم. این توافق، در صورت نهایی شدن می‌تواند به ایران برای افزایش هزینه در زمینه بلندپروازی‌های نظامی و فعالیت‌های مخرب خود در منطقه خاورمیانه کمک کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------