آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ترامپ: 4 نفتکش ایرانی عازم هیوستون هستند/ واکنش رئیس جمهور آمریکا به پیشنهاد برجامی روسیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعاهای مربوط به توقیف ۴ محموله سوخت ایران اظهارنظر کرد و گفت که این محموله‌ها به شهر هیوستون منتقل می‌شوند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری روز جمعه درباره مسائل مختلف از جمله مسائل پیرامون ایران اظهار نظر کرد.

 

ترامپ در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان گفت: «هنوز در این مورد به من چیزی گفته نشده است. شنیده‌ام که چنین چیزی وجود ندارد ولی هنوز چیزی گفته نشده است.»

 

او سپس درباره ادعاهای مربوط به توقیف ۴ محموله سوخت ایران هم اظهارنظر کرد. ترامپ در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد با محموله‌های توقیف‌شده چه کاری انجام دهد گفت: «به زودی این را اعلام خواهیم کرد.»

 

ترامپ در ادامه گفت: «۴ نفتکش عازم هیوستون هستند. قرار نیست آنها (ایران) این کار را انجام دهند. قرار نیست ایران این کار را انجام دهد. به همین خاطر ما این کار را کردیم و نفتکش‌ها را توقیف کردیم. در حال انتقال این نفتکش‌ها به هیوستون هستیم.»

 

امیدوارم واکسن روسی کرونا، تاثیرگذار باشد

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره واکسن کرونا هم مدعی شد: ما آماده تولید ۱۰۰ میلیون دز واکسن کرونا تا پایان سال فعلی میلادی است و اندکی پس از آن، نیز ۵۰۰ میلیون دز از این واکسن آماده خواهد کرد. من امیدوارم واکسن روسی کرونا، تاثیرگذار باشد.

 

توافق رژیم صهیونیستی و امارات

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد طرف‌های دیگری به توافق امارات و رژیم صهیونیستی ملحق خواهند شد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «[توافق اسرائیل-امارات] توافق فوق‌العاده‌ای بود که آدم‌های مستعدی که با من کار می‌کنند به آن دست پیدا کردند. این توافق در سراسر دنیا مورد تحسین قرار گرفته است.»

 

وی اضافه کرد: «چیزی که شاهد آن خواهید بود، ملحق شدن کشورهای دیگر به این توافق است و صلح در خاورمیانه برقرار خواهد شد.»

 

او تصریح کرد: «جو بایدن حتی اسم این کشورهایی که دارم درباره آنها حرف می‌زنم را هم نمی‌داند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------