آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پامپئو: همه کشورها باید از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پامپئو
وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در روز دوشنبه، گفت واشنگتن از همه کشورهای جهان می‌خواهد که تابع قطعنامه شورای امنیت باشند.

به گزارش فارس، در ادامه فشارهای ایالات متحده به کشورهای عضو شورای امنیت برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران و همچنین احیای تحریم‌های سازمان ملل از طریق مکانیسم موسوم به «ماشه»، این بار واشنگتن از لزوم تبعیت همه کشورها از این تحریم‌ها می‌گوید.

 

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز طی سفر به کشور سورینام واقع در شمال آمریکای جنوبی، گفت ایالات متحده انتظار دارد که همه کشورهای جهان از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند.

 

به نوشته وبگاه شبکه «صدای آمریکا»، پامپئو طی نشست خبری مشترک با «چان سانتوخی» رئیس‌جمهور سورینام، توضیح داد: «ایالات متحده مصمم است تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند و در روز دوشنبه، قطعنامه‌های جدیدی از شورای امنیت وضع خواهد شد و ما قصد داریم از همه کشورها بخواهیم که از آنها حمایت کنند».

 

وی با بیان اینکه انتظارات آمریکا از کشورهای جهان درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، «ساده و مشخص» است، افزود: «انتظار داریم همه کشورها به نحو مطابق با احکام سازمان ملل رفتار کنند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------