آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: ایران نمی‌خواهد من برنده شوم/نتانیاهو: با هر توافقی با ایران مخالف نیستم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ و نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی به تکرار ادعاهای خود درباره ایران پرداختند.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی روز جمعه بعد از عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

 

«بنیامین نتانیاهو»، در این تماس تلفنی زنده که از رسانه‌های تلویزیونی پخش می‌شد به ترامپ گفت که او با برجام مخالف بوده و مخالف هر توافقی با ایران نیست.

 

«دونالد ترامپ» هم بار دیگر ادعا کرد چنانچه در انتخابات پیروز شود، یکی از نخستین تماس‌هایی که دریافت می‌کند از طرف ایرانی‌ها خواهد بود که خواستار توافق خواهند شد.

 

او مدعی شد که ایران و روسیه هیچ‌یک دوست ندارند او در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد. ترامپ مدعی شد که او در انتخابات به پیروزی خواهد رسید.

 

بنیامین نتانیاهو با اشاره به سخنرانی‌ای که در سال ۲۰۱۵ در کنگره آمریکا در مخالفت با حصول توافق هسته‌ای با ایران ایراد کرده بود، گفت: «وقتی که من در کنگره آمریکا صحبت کردم، نگفتم با هر توافقی مخالفم. گفتم با آن توافق مخالفم.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه درباره دلیل مخالفت ادعایی خود با برجام گفت که این توافق خواستار هیچ تغییری در رفتار ایران نبود. وی اضافه کرد: «به همین دلیل، ایران بعد از آن توافق به جای کاهش ستیزه‌جویی‌هایش آن را افزایش داد.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «فکر می‌کنم اگر توافق جدیدی پیشنهاد شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت. فکر می‌کنم این توافق تنها زمانی رخ می‌دهد که ایران با مخالفت‌های شدیدی در برابر ستیزه‌جویی‌هایش روبرو شود.»

 

دونالد ترامپ در ادامه درباره ایران گفت: «می‌دانید چه اتفاقی افتاده؟ آنها هم از مبارزه خسته شده‌اند، آنها هم از اتفاقاتی که دارد می‌افتد خسته شده‌اند.»

 

ترامپ تصریح کرد: «مردم بزرگی هستند و خواستار به پایان رسیدن این وضعیت هستند. اگر ما در این انتخابات برنده شویم...-همه می‌خواهند من بگویم کِی [برنده می‌شویم] ولی من همیشه می‌گویم اگر [برنده شوم]، چون بالاخره انتخابات است- اگر برنده شویم، یکی از اولین تماس‌هایی که دریافت می‌کنم از جانب ایران خواهد بود [که می‌گویند] بیا توافق کنیم.»

 

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «آنها نمی‌خواهند من برنده شوم. روسیه هم نمی‌خواهد من برنده شوم. نکته متمایز درباره این دو کشور این است که نمی‌خواهند من در انتخابات برنده شوم. اشکالی ندارد. من فکر می‌کنم ما برنده خواهیم شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------