آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بایدن: نمی‌گذارم ایران به بمب هسته‌ای دست یابد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جو بایدن
نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی نوشت که پیوند با رژیم صهیونیستی را تعمیق خواهد کرد و به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

به گزارش فارس، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یادداشتی در پایگاه اینترنتی آژانس «جوویش تلگرافیک» نوشت، هرگز تعهدش نسبت به رژیم صهیونیستی قطع نشده است.

 

بایدن در این یادداشت نوشت: «درسی که در زمان پدرم از هولوکاست گرفته شد هرگز فراموش نکرده‌ام و نهایت تلاشم را به کار گرفته‌ام تا من هم آن را به فرزندان و نوه‌هایم منتقل کنم».

 

نامزد دموکرات‌های آمریکا در آستانه انتخابات این کشور در مجیزگویی به سود رژیم صهیونیستی نوشت: «می‌توانیم از خردی که در نسل به نسل یهودی‌ها وجود داشته است بهره بگیریم که از این میان می‌توان به امتناع از ساکت نشستن، ضرورت گفتن واقعیت‌ها، تقاضا برای عدالت‌جویی، پاس داشت صلح، ترمیم اوضاع جهانی و رفتار محترمانه با هر فرد، اشاره کرد».

 

بایدن افزود: «یهود ستیزی همچون سرطانی است که محرک خیزش خطرناک جنایات ناشی از نفرت در سال‌های اخیر است. من هنگامی به این رقابت (انتخابات) وارد شدم که گند‌پراکنی‌های ضدیهودی گروهی نئونازی را در شارلوتسویل شنیدم و از رئیس جمهور ترامپ شنیدم که گفت "در هر دو طرف قضیه افراد بسیار خوبی وجود داشت" و این حرف وجدان وما را به شوک واداشت و جهان را بهت‌زده کرد».

 

وی در یادداشت خود نوشت: «مسئولیت‌های ما فراتر از مرزهایمان گسترش دارد که یکی از آن‌ها حفظ و تعمیق روابط گسست‌ناپذیر با اسرائیل است. از زمان دیدارم با "گولدا میر" زمانی که سناتوری جوان بودم تا کنون با تمام نخست‌وزیران اسرائیل کار کرده‌ام و در تعهدم نسبت به این مسئله هرگز توقفی به وجود نیامده است».

 

این یادداشت می‌افزاید: «من همواره در دفاع از امنیت اسرائیل محکم خواهم ایستاد و با تلاش برای از بین بردن مشروعیت اسرائیل در سطح جهانی مقابله خواهم کرد. با متهدانمان اسرائیل همکاری خواهیم داشت تا توان دفاعی اسرائیل و دستیابی به امنیت پایدار و راه حل دو دولتی را تضمین کنیم. هرگز اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. برخلاف رئیس‌جمهور کنونی، هرگز از سیاست‌های حزبی در روابط با اسرائیل استفاده نخواهم کرد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------