آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

گفت‌وگوی نماینده آمریکا در امور ایران با مقامات اروپایی/ مشاور امنیت ملی بایدن: مجبوریم به دیپلماسی با ایران بازگردیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,رابرت مالی
منابع دیپلماتیک اروپایی می‌گویند که نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران برای ارزیابی شرایط، با مقامات انگلیس، آلمان و فرانسه رایزنی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، منابع دیپلماتیک از رایزنی «رابرت مالی» با مقامات اروپایی خبر می‌دهند.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی نوشت: فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران برای ارزیابی اوضاع، با مسئولان فرانسه، انگلیس و آلمان گفت‌وگو کرد.

 

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  رابرت مالی ۵۸ ساله و مشاور ارشد پیشین سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به‌عنوان نماینده ویژه خود در امور ایران برگزیده است.

 

رابرت مالی پیش‌تر سمت هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی را در امور غرب آسیا و آفریقای جنوبی در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا عهده‌دار بود.

 

***

 

مشاور امنیت ملی بایدن:مجبوریم به دیپلماسی با ایران بازگردیم

ایرنا نوشت: جیک سالیوان روز جمعه در میزگرد مجازی که با حضور رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی ترامپ و با اجرای کاندولیزا رایس وزیر خارجه جورج دبلیو بوش برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

 

وی با بیان اینکه رویکرد دولت بایدن با رویکرد دولت ترامپ در مواجهه با تهدیدهای ناشی از ایران متفاوت است، افزود: برنامه هسته‌ای ایران نسبت به چند سال گذشته به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. آنها از زمان خروج دولت سابق آمریکا از توافق هسته‌ای به ساخت بمب اتم بسیار نزدیکتر شده‌اند و توانایی موشک بالستیک آنها هم به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.

 

مشاور امنیت ملی بایدن با تکرار اتهامات ضد ایرانی دولت سابق این کشور، مدعی شد: حمایت بی‌پروایانه آنها از تروریسم در منطقه فروکش نکرده است، در برخی زمینه‌های دیگر همچون حمله به متحدانمان، حمایتشان از نیابتی‌ها در حمله به نیروهای آمریکایی و متحدانمان جسورتر شده است.

 

سالیوان اظهار کرد: همه اینها ما را به این سمت وا می‌دارد که اگر بتوانیم به دیپلماسی بازگردیم، می‌توانیم برنامه هسته‌ای را در جعبه قرار دهیم. این می‌تواند سکویی برای ایجاد تلاش جهانی شامل متحدان و شرکایمان در منطقه و همچنین اروپا باشد تا سایر تهدیدهای ناشی از ایران شامل موضوع موشک بالستیک ایران مد نظر قرار گیرد.

 

وی ادعا کرد: ما مجبوریم این تهدیدهای قابل ملاحظه و سایر رفتارهای مخرب ایران را در منطقه مورد توجه قرار دهیم. با این حال، نخستین اولویت حیاتی ما باید این باشد که با بحران هسته‌ای فزاینده ایران برخورد کنیم که در حال نزدیک و نزدیک‌تر شدن به داشتن تجهیزات مورد نیاز برای سلاح اتمی است.

 

مشاورامنیت ملی بایدن اظهار کرد: مایلیم که اطمینان یابیم که برخی از عناصر (توافق) را برپا داریم و محدودیت‌هایی را بر این برنامه هسته‌ای ایران اعمال کنیم که در طول دو سال گذشته رها شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------