آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا، ایران را به تشدید تنش در یمن متهم کرد



وزیر خرجه آمریکا,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به هفت سال تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، در بیانیه‌ای مدعی شد که ایران باعث تشدید تنش در یمن شده است.

به گزارش فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به نقش ائتلاف متجاوز سعودی در تشدید بحران انسانی در یمن مدعی شد که جنبش انصارالله یمن نقش چشمگیری در تشدید بحران انسانی در یمن دارد.

 

وی در این بیانیه که درباره تحریم دو فرمانده ارشد جنبش انصارالله یمن صادر شده، حملات اخیر یمنی‌ها به ریاض و برخی شهرهای جنوبی عربستان سعودی بوسیله موشک و پهپاد را محکوم کرد.

 

وزیرخارجه آمریکا در این بیانیه گفت که آمریکا با توجه به این رفتارها اقداماتی را اتخاذ کرده و دو نفر ار فرماندهان جنبش انصارالله را تحریم کرده است.

 

آمریکا در این تحریم دارایی‌های این دو فرمانده را به دلیل تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن بلوکه می‌کند.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه به طرح اتهاماتی علیه ایران پرداخت و مدعی شد: «انصارالله با استفاده از تسلیحات، اطلاعات، آموزش‌ها و حمایت‌های ایران به پیشبرد حملاتی می‌پردازد که اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌ها در یمن و عربستان سعودی را تهدید می‌کند.»

 

وی در ادامه ادعاهایش گفت: «دخالت ایران در یمن به شعله‌ورتر شدن آتش درگیری در یمن شده و باعث تشدید بیشتر تنش و بی‌ثباتی منطقه‌ای می‌شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------