آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

باب منندز: حملات عراق ازسوی ایران حمایت می‌شود/ وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن بعد از حمله اخیر در سوریه، به ایران نامه ارسال کرده است



باب منندز,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا مدعی شد حملات اخیر به پایگاه‌های عراقی ازسوی ایران حمایت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) مدعی شد ایران حامی حملات اخیر به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق است.

 

منندز در بخشی از سخنان خود گفت: «ایران به چنین حملاتی چراغ‌سبز نشان می‌دهد. چنین اقداماتی عواقبی هم به‌دنبال خواهد داشت.»

 

***

 

وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن بعد از حمله اخیر در سوریه، به ایران نامه ارسال کرده است

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال در گزارش امروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد دولت کنونی آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» پس از حملات اخیر خود در سوریه نامه‌ای محرمانه را به ایران ارسال کرده است.

 

مسئولان بلندپایه آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته‌اند که بایدن حمله به مواضعی دیگر در سوریه را لغو کرده است.

 

بایدن مدعی شد حملات آمریکا برای ممانعت از اقدام یک گروه شبه‌نظامی علیه نیرو‌های آمریکایی در عراق انجام شده است.

 

بایدن در نامه‌ای به کنگره از منصرف شدن حملات دیگر ازسوی آمریکا خبر داده و نوشت: «من اقدام حملات به سوریه را به اختیار خود برای حفاظت از شهروندان آمریکایی در داخل و خارج از کشور انجام دادم. قانون اساسی به من اختیارات در این حوزه برای تصمیم‌گیری را می‌دهد.»

 

وال‌استریت‌ژورنال هدف این حملات را «هشداری برای ایران در این باره دانست که آمریکا توانایی پاسخ به حملات ۱۵ فوریه به پایگاه‌های آمریکایی را دارد.»

 

همچنین این روزنامه در ادامه مدعی شد به‌دلیل آنکه آمریکا به‎دنبال افزایش تنش با ایران نبود «پس از این اقدامات نامه‌ای محرمانه به ایران صادر کرد.»

 

یکی از مقامات آمریکا در این باره گفت: «ما در اینجا برنامه هماهنگ و دیپلماتیک داشتیم. ما مطمئن شدیم که ایرانی‌ها می‌دانند برنامه ما چیست.»

 

همچنین این مقام مدعی شد این حملات در نظر داشتند تا موقعیت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، حفظ شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------