آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اخبار ضد و نقیض از موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در عراق



موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در عراق,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
دبیرکل پیشین اتاق بازرگانی ایران و عراق مدعی شد آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق موافقت کرده است.

به گزارش تسنیم، سید حمید حسینی  عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و دبیرکل سابق این اتاق در صفحه توئیتر خود نوشت: «منابع موثقی در عراق از موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق خبر می‌دهند و اعلام داشته‌اند که چند تراکنش نیز انجام شده است.»

 

حسینی افزود: این اتفاق در آستانه نوروز وماه رمضان برای تامین اقلام ضروری مردم راهگشا خواهد بود.

 

پیشتر فواد حسین وزیر خارجه عراق در سفری که اوایل هفته به تهران داشتند در دیدار با علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان  گفته بود: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

 

 جزئیات آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران در عراق

نایب رییس و دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ضمن تایید آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران نزد عراق گفت: تحقق این امر نتیجه دیپلماسی و پیگیری‌های رییس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و رییس قوه قضاییه است.

 

«سیدحمید حسینی» روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: به دنبال سفر اخیر وزیر امورخارجه عراق به کشورمان بحث آزادسازی منابع ایران از سوی عراقی‌ها مطرح شد.

 

وی ادامه داد: گرچه این موضوع پیشتر هم از سوی عراقی ها طرح شده بود اما با توجه به برخی مشکلات پیش آمده، مسئولان عراقی در تماس های مکرر به دنبال دریافت چراغ سبزی از سوی آمریکا در این خصوص بودند که این موضوع به سرانجام رسید و آنها اعلام کردند بخشی از این منابع از طریق بانک های مختلف آزادسازی شده است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ادامه داد: بخشی از این منابع آزادشده برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشورمان استفاده خواهد شد تا نیازهای داخلی با تامین آنها برطرف شود و کمبود کالا ایجاد نشود.

 

وی افزود: به تازگی یک محموله ذرت نیز از سمت عراق به کشورمان وارد شده که این هم نتیجه آزادسازی این منابع است.

 

حسینی خاطرنشان ساخت: آزادسازی بخشی از منابع کشورمان در عراق حاصل پیگیری‌های رییس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و نیز سفر رییس قوه قضائیه به کشور عراق بوده است.

 

وزیر نیرو دهم اسفندماه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: دلیلی برای نگرانی درباره پرداخت‌های مربوط به صادرات برق به کشور عراق وجود ندارد و این امر در چارچوب قرارداد بین دو طرف انجام می‌شود.

 

تکمیلی:/

الجزیره:منابعی در دولت عراق آزادی  پول های ایران که در بانک مرکزی عراق بلوکه شده را انکار کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------