آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بورل: باید از فرصت کنونی برای بازگشت آمریکا به برجام بهره ببریم/ دیپلمات روس: مذاکرات وین در حال پیشرفت است



جوزپ بورل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در نشست گروه ۷ در لندن، گفت‌وگوی مهمی درباره ایران داشته‌اند، بر لزوم استفاده از فرصت کنونی برای بازگشت آمریکا به برجام تاکید کرد.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفت‌وگوی مهم درباره ایران و کره شمالی در جریان نشست کشورهای عضو گروه ۷ خبر داد.

 

بورل بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره به نشست وزرای خارجه گروه ۷ در لندن، نوشت: «خوشحال هستم که برای شرکت در جلسه وزرای گروه ۷ در لندن حضور دارم، که با مباحثه مهمی درباره ایران و کره شمالی آغاز شد».

 

وی همچنین توضیح داد: «به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام، من بر لزوم استفاده از روزنه فرصت کنونی برای حرکت به سمت بازگشت آمریکا به توافق و اجرای کامل آن تاکید کردم».

 

***

 

دیپلمات روس: مذاکرات وین در حال پیشرفت است

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از برخی گزارش‌ها و اظهار نظرها درباره عدم پیشرفت مذاکرات احیای برجام در وین انتقاد کرد.

 

اولیانوف بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود، با «خیال باطل» خواندن چنین اظهاراتی، نوشت: «با تعجب، نظرات برخی تحلیلگران را می‌خوانم که ادعا می‌کنند گفت‌وگوهای وین درباره برجام، در حال فروپاشی است».

 

وی در ادامه افزود: «این، تفکرات واهی و خیالات باطل کسانی است که با تلاش‌ها برای تقویت رژیم عدم اشاعه هسته‌ای بر مبنای ان‌پی‌تی مخالف هستند. در واقعیت، مذاکرات در حال پیشرفت است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------