آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

دستیابی طرف های مذاکره کننده برجام به یک پیش نویس در وین/ آمریکا: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده است



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شبکه الجزیره قطر چهارشنبه شب به نقل از منبعی در کمیسیون مشترک برجام گزارش داد: طرف‌های مذاکره کننده به پیش‌نویس توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، الجزیره به منبع آگاه خود و نیز جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره‌ای نکرده است.

 

از سوی دیگر نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) که قرار بود ساعت ۲۲ امشب به وقت تهران در گرندهتل شهر وین برگزار شود، نیم تا یک ساعت به تاخیر افتاد.

 

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای شرکت در مذاکرات برجام به وین سفر کرده است، در این باره به خبرنگاران گفت: نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار بود ساعت ۱۰ امشب به وقت تهران در گراند هتل وین برگزار شود، به دلیل رایزنی های بیشتر بین اعضای  شرکت کننده در مذاکرات، به مدت نیم تا یک ساعت به تاخیر افتاده است.

 

میخائیل اولیانوف  رییس هیات روسیه در مذاکرات برجام عصر چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک به آخر شب (به وقت محلی اتریش) موکول شده است.

 

این دومین جلسه از پنجمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام است که شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

 

ریاست این نشست بر عهده "  انریکه مورا " معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. «سید عباس عراقچی» هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه پیشتر در گفت وگویی اظهار کرد: اختلاقات به نقطه‌ای رسیده است که همه معتقدند اینطور نیست که حل ناشدنی باشد اما جزییات مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه در جلسه امشب جمع‌بندی می‌شود که چه زمانی جلسه بعدی را شروع شود، اظهار داشت: بعید می‌دانم میان جلسه امروز با دور بعدی مذاکرات خیلی فاصله بیفتد. احتمالا مانند ادوار گذشته ما بعد از یک دوره مشورتی در تهران به وین بازخواهیم گشت.

 

***

 

آمریکا: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده/ اسرائیل را در جریان قرار می‌دهیم

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) تصریح کرد دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی را در جریان آخرین تحولات مذاکرات وین قرار خواهد داد.

 

سخنگوی کاخ سفید گفت: «مقام‌های اسرائیل را در جریان آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگوها با ایران قرار خواهیم داد.»

 

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شامگاه چهارشنبه گفت: «توافقی با ایران که از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند در راستای منافع ما است و ما به تلاش‌هایمان در این جهت ادامه خواهیم داد.»

 

***

 

اولیانوف: مذاکرات برجام به تعویق افتاد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در وین، در پیامی اعلام کرد مذاکرات امروز (چهارشنبه) برای چند ساعت تا اواخر عصر به تعویق افتاده است.

 

او همچنین اعلام کرد: «امروز مشاوره‌های غیررسمی در قالب‌های مختلفی انجام شد.»

 

این نشست پنجمین دور مذاکرات برجامی میان طرف‌های توافق هسته‌ای ایران بود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------