آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش آمریکا به حضور ناو ایرانی در اقیانوس اطلس: گمانه‌زنی نمی‌کنیم اما اگر هدف، ارسال سلاح یا نقض تعهدات بین‌المللی باشد، آماده واکنش هستیم



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه مدعی آزادی ناوبری مبتنی بر قوانین بین‌المللی شد، گفت در صورت نقض این قوانین آماده پاسخ هستیم.

به گزارش ایرنا، ند پرایس در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره ناو ایرانی که در اقیانوس اطلس حرکت می‌کند، این ادعا را مطرح کرد.

 

وی افزود: ما گزارش‌های مطبوعاتی را در مورد این حرکت دیده‌ایم. آنچه که من از اینجا می‌گویم این است که ما آماده استفاده از اختیارات اجرایی خود از جمله تحریم علیه هر بازیگری هستیم که امکان ارائه مداوم سلاح توسط ایران به شرکا و نیابتی‌هایش را فراهم می‌کند. 

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این نگرانی است که ما به طور گسترده در مورد ایران صحبت کرده‌ایم، حتی وقتی با متحدان و شرکای خود در ۱ + ۵ کار می‌کنیم تا بکوشیم برنامه هسته‌ای ایران را دوباره در یک جعبه قرار دهیم. 

 

پرایس اضافه کرد: در صورت تلاش برای انتقال هرگونه سلاح به شرکای خشن و نیابتی، ما فشارهای خود را ادامه خواهیم داد.

 

وی مدعی شد: اگر این تلاشی برای انتقال سلاح یا نقض تعهدات بین‌المللی آن باشد، ما آماده پاسخ خواهیم بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا دولت بایدن با این حضور ایران مشکلی ندارد، گفت: ما به نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین اعتقاد داریم. آزادی ناوبری چیزی است که ما برای خود و شرکای بین‌المللی از آن حمایت می‌کنیم. 

 

پرایس افزود: اما اگر ایران بخواهد انتقال اسلحه یا سایر مواد غیرقانونی را تحت تأثیر قرار دهد، آماده خواهیم بود که ایران را مسئول بدانیم و ما قبل از آنکه اتفاق بیفتد، آماده‌ایم آنچه را که می‌توانیم برای از بین بردن چنین فعالیتی انجام دهیم، به کار گیریم.

 

وی ادامه داد: نمی‌خواهم درباره اینکه مقصد این کشتی ممکن است کجا باشد، قصد آنها چه می‌تواند باشد، ایران چه چیزی در نظر دارد یا ندارد، صحبت کنم. اما اصل گسترده‌تر این است که آزادی ناوبری یک اصلی است که ما برای آن دفاع می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این عنصری از نظم مبتنی بر قوانین است. این یک نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است که به آن باور داریم، دفاع می‌کنیم و ارتقا می‌دهیم نه تنها برای اینکه آن برای ما مترتب است بلکه برای بقیه جهان هم صدق می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------