آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مکرون: برنامه هسته‌ای و موشکی ایران همچنان تهدید محسوب می‌شوند/ رایزنی جانسون و بایدن درباره ایران



امانوئل مکرون،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانسی خبری مدعی شد برنامه هسته‌ای و موشکی ایران همچنان تهدید محسوب می‌شوند.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه لفاظی‌های خود علیه برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را تکرار کرد.

 

به نوشته حساب توییتری انگلیسی روزنامه الشرق الاوسط، ماکرون مدعی شد: «برنامه هسته‌ای ایران همچنان یک تهدید محسوب می‌شود. برنامه ساخت موشک بالستیک توسط ایران نیز تهدیدی برای منطقه است».

 

رئیس جمهور فرانسه روز گذشته نیز در کنفرانسی ویدئویی گفت، جایگزینی برای راه‌حل مذاکره شده برای مسائل هسته‌ای ایران وجود ندارد.

 

او در ادامه مدعی شد: «ایران باید شواهد مسئولیت‌پذیری خود در منطقه را نشان دهد.» وی افزود،  فرانسه از سال ۲۰۱۸ پیشنهاد تکمیل برجام با به حساب آوردن موضوعاتی که وی آنها را فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک ایران و بی‌ثبات‌سازی منطقه‌ای خواند را مطرح کرده است.

 

ماکرون همچنین در نشست خبری پنجشنبه شب اعلام کرد: «زمان آن رسیده که تحولی عمیق در حضور نظامی ما در منطقه ساحل ایجاد شود».

 

رئیس‌جمهور فرانسه افزود، در همین راستا، مأموریت فرانسه در کشور مالی به اتمام رسیده و نیروهای فرانسوی از این پس تحت مأموریت بین‌المللی گسترده‌تری در این کشور فعالیت خواهند کرد.

 

ماکرون همچنین با تکرار مخالفت با برنامه افزایش سهم کشورش در بودجه ناتو گفت: «اول باید بدانیم دشمنان ما چه کسانی و در کجا هستند».

 

او در ادامه گفت، ناتو به راهبری برای مقابله با روسیه نیاز دارد که جغرافیای اروپا را نیز در نظر گیرد.

 

***

 

رایزنی جانسون و بایدن درباره پرونده‌های چین، روسیه و ایران

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا در اولین نشست خود در کورن‌وال درباره موضوعات روسیه، چین و ایران بحث و تبادل نظر کردند.

 

در بیانیه صادر شده توسط دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس آمده است که دو رهبر "در مورد اهمیت روابط انگلیس و ایالات متحده برای امنیت شهروندان دو کشور، افزایش رفاه و ارتقای ارزش‌های دو طرف در جهان" گفتگو کردند.

 

در این بیانیه آمده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و جانسون همچنین "در مورد برخی از مسائل سیاست خارجی ، از جمله افغانستان ، چین ، ایران و روسیه" بحث کردند.

 

جزئیات بیشتری درباره این دیدار اعلام نشده است.

 

پس از جلسه، جانسون در مورد گفتگوهای خود با بایدن اظهار داشت، "این ذره‌ای از هوای تازه است. ما بسیار با هم همکاری می‌کنیم".

 

وی اشاره کرد که مذاکرات حدود یک ساعت به طول انجامید و "طیف گسترده‌ای از موضوعات" را پوشش داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------