آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: هیچ مانعی برای آینده صلح آمیز در افغانستان باقی نمی‌ماند/ ایران در کنار برادران افغانستانی خود می‌ایستد



ظریف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با نمایندگان افغانستانی از جناح‌های سیاسی مختلف اعلام کرد که با خروج نیروهای خارجی هیچ مانعی جهت ترسیم یک آینده صلح آمیز و موفق برای نسل آینده افغانستان باقی نمی‌ماند.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه امروز با انتشار پیامی در صفحه رسمی توئیتر خود ضمن ابراز خرسندی نسبت به میزبانی گفت وگوهای بین الافغانی نوشت:با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هیچ مانعی برای افغان‌ها از تمام جناح‌های سیاسی در راستای ترسیم یک آینده صلح آمیز و موفق برای نسل آینده باقی نمی‌ماند.

 

وی در مورد حمایت از مذاکرات بین افغانی تاکید کرد که ایران در کنار برادران افغانستانی خود می‌ایستد.

 

ظریف با اشاره به برگزاری اجلاس گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، میزبانی از گفتمان صمیمانه و ماهوی بین نمایندگان ارشد افغانی را باعث افتخار دانست.

 

وزیر امور خارجه صبح امروز در افتتاحیه این نشست با اشاره به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی‌های بسیاری شده است خاطر نشان ساخت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به نتایج نامطلوب ادامه منازعات در افغانستان، بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی و تعهد به راهکارهای سیاسی را بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریان‌های سیاسی افغانستان دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفت و گوها میان جناح‌های موجود به منظور حل و فصل مناقشات و بحرانهای جاری در آن کشور اعلام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------