آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش آمریکا به میزبانی ایران از هیئت‌های طالبان و دولت افغانستان



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به حضور دو هیئت از طالبان و دولت افغانستان در ایران به منظور گفت‌وگو درمورد صلح واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نقش ایران در حل بحران افغانستان و تحقق صلح در این کشور را مثبت ارزیابی کرد.

 

ند پرایس همچنین گفت: از ایفای نقش قطر در گفت‌وگو‌های مربوط به افغانستان سپاسگزاریم و به تداوم این گفت‌وگو‌ها در دوحه تشویق می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حضور یک هیئت از طالبان و دولت افغانستان در ایران برای گفت‌وگو افزود: می‌دانیم که ایران از یک هیئت طالبان میزبانی کرده و نقش همسایگان افغانستان در آینده آن را درک می‌کنیم.

 

او گفت: تحقق صلح در افغانستان نیازمند ایفای نقش مثبت ازسوی همسایگان است و به نظر می‌رسد نقش ایران مثبت باشد.

 

ند پرایس در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای پرداخت و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم دور هفتم مذاکرات درمورد توافق هسته‌ای با ایران برگزار شود.

 

اجلاس گفت‌وگو‌های بین‌الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیئت عالی سیاسی طالبان صبح امروز چهارشنبه شانزدهم تیرماه جاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی وزیر امور خارجه در تهران برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------