آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

توافق آمریکا و کره جنوبی برای همکاری درباره دارایی‌های مسدود شده ایران



مقامات آمریکا و کره جنوبی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خبرگزاری «یونهاپ» از توافق وزرای دارایی کره جنوبی و خزانه‌داری آمریکا برای همکاری دوجانبه در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول خبر داد.

به گزارش فارس، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «هونگ نام-کی» وزیر دارایی کره جنوبی و «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (جمعه) طی دیدار دوجانبه در «ونیز» ایتالیا توافق کردند در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند.

 

طبق این گزارش، وزیر دارایی کره جنوبی و وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته طی نشستی در خصوص همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و موضوعات بین‌المللی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

وزارت دارایی کره جنوبی امروز (شنبه) در این خصوص اعلام کرد که نشست یلن و هونگ نام-کی در حاشیه نشست مقام‌های ارشد مالی و اقتصادی گروه موسوم به گروه ۲۰ (G۲۰) در ونیز ایتالیا برگزار شد.

 

طبق گزارش یونهاپ، یکی از موضوعات مورد بحث دو طرف، مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول بود و دو نماینده ایالات متحده و کره جنو بی توافق کردند در خصوص این موضوع با یکدیگر همکاری کنند.

 

بر اساس این گزارش، کره جنوبی به دنبال استفاده از کانال سوئیس به منظور استفاده از بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران برای فروش اقلام بشردوستانه شرکت‌های سوئیسی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------