آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

توضیح اتحادیه اروپا در مورد حضور نماینده اش در مراسم تحلیف رئیسی



مراسم تحلیف رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه سفر نماینده این اتحادیه به تهران و شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی توضیح داد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه سفر نماینده این اتحادیه به تهران و شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی بر لزوم ارتباط مستقیم دیپلماتیک با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با هدف پیشبرد مذاکرات احیای برجام در وین تاکید کرد.

 

نابیلا ماسرآلی به رادیو لیبرتی گفت: «انریکه مورا، معاون دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به نمایندگی از جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی، در این مراسم شرکت کرده است. ارتباط دیپلماتیک با دولت جدید و همچنین انتقال پیام به صورت مستقیم بسیار مهم است.»

 

او افزود: «به عنوان هماهنگ‌کننده برجام، اولویت کلیدی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سرگیری مذاکرات در وین و همچنین تسهیل اجرای کامل برجام است.»

 

این سخنگو تصریح کرد: «رویکرد ما بر کسی پوشیده نیست. رویکرد ما در قبال ایران، سیاست‌گذاری متوازن از طریق گفت‌وگوست؛ گفت‌وگوی منتقدانه در زمانی که اختلاف نظر وجود دارد و مبتنی‌ بر همکاری در زمانی که منافع مشترک در میان است.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------