آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چرا اعلام شد مخالفان طالبان حق فعالیت در ایران را ندارند؟

تهران بار دیگر نشان داده در عرصه سیاست خارجی نگاه درازمدتی به مساله همسایگان شرقی خود ندارد. همکاری‌های امنیتی سایه بر سایر موضوعات انداخته و بدون مشخص شدن چگونگی حل…

رئیسی: آمریکا را پشیمان می کنیم/ نسبت به مردم امارات احساس علاقه قلبی داریم



رئیسی و مقام بلاروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس جمهور گفت: باید با فعال سازی تمامی ظرفیت ها در مناسبات دوجانبه ایران و بلاروس تحول ایجاد شود.

به گزارش فارس، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پنج شنبه شب در دیدار «ولادیمیر آندریچنکو» رئیس مجلس نمایندگان بلاروس، ظرفیت های گسترده موجود در دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با فعال سازی تمامی ظرفیت ها در مناسبات دوجانبه ایران و بلاروس تحول ایجاد شود.

 

رئیس جمهور با تاکید بر برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور اظهارداشت: بی تردید ظرفیت های فراوانی در ایران و بلاروس وجود دارد که استفاده از آنها می تواند به نفع دو ملت باشد.

 

 رئیسی با تاکید بر اینکه تحریم نمی تواند مسیر توسعه و همکاری دوستانه کشورها را متوقف کند، گفت: آمریکا تصور می کند با ابزار تحریم می‌تواند در روند پیشرفت ملت ها  مانع ایجاد کند اما سخت در اشتباه است و ایران با همکاری  کشورهای دوست خود با قوت مسیر پیشرفت را ادامه خواهد داد و با این کار آمریکا را پشیمان می کنیم.

 

ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس نمایندگان بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به سخنرانی آیت الله رئیسی در مراسم تحلیف گفت: در این سخنرانی عزم راسخ شما برای توسعه و پیشرفت شتابان کشورتان برای همگان آشکار شد و بلاروس در این مسیر در کنار ایران است.

 

وی با تاکید بر اینکه بلاروس بدنبال ایجاد روابط گسترده و همه جانبه با ایران است، اظهارداشت: تحریم ناجوانمردانه غرب بویژه آمریکا از موانع توسعه روابط دو کشور است اما با این وجود معتقدیم در شرایط تحریم هم با هماهنگی بیشتر می توانیم حتی سطح همکاری های خود را افزایش دهیم.

 

***

 

رئیسی در دیدار فرستاده ویژه ابوظبی: نسبت به مردم امارات احساس علاقه قلبی داریم 

رئیس جمهور با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت ایران و امارات متحده عربی، اظهارداشت: اراده جدی و صمیمانه ایران توسعه روابط با امارات است و در مسیر گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی هیچ مانعی وجود ندارد.

 

سید ابراهیم رئیسی پنج شنبه شب در دیدار فرستاده ویژه امارات متحده عربی با اشاره به اراده جدی امارات متحده برای تعمیق و تحکیم همه جانبه روابط با ایران در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی و تجاری، گفت: برای تسریع در روند توسعه روابط، مناسب است سازوکار مشترکی ایجاد شود تا ظرفیت ها و راههای تحکیم مناسبات و همکاری های دو کشور را در زمینه های مختلف عملیاتی نماید.

 

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست واقعی و صادقی برای امارات و سایر کشورهای منطقه است، اظهارداشت: نسبت به مردم امارات احساس علاقه قلبی داریم و ارتباط نزدیک دو دولت می تواند زمینه ساز برقراری روابط برادرانه و همکاری های نزدیک تر بین دو ملت باشد.

 

رئیسی حمایت از مردم مظلوم فلسطین را بعنوان نمونه ای از دوستی واقعی مردم ایران یاد کرد و گفت: به رغم همه فشارها و محدودیت هایی که داریم اما در دفاع از مردم فلسطین به وظیفه دینی و انسانی خود عمل می کنیم و انتظار داریم کشورهای مسلمان و عرب نیز در این زمینه پیشقدم باشند و در این صورت تجاوز و تعدی صهیونیست ها نیز از بین خواهد رفت.

 

رییس جمهور همچنین با بیان اینکه آینده یمن باید توسط خود یمنی ها رقم بخورد، اظهار داشت: نگاه مشترک کشورهای منطقه در این زمینه می تواند به نفع صلح و ثبات در منطقه بوده و منافع کشورهای منطقه را نیز تضمین نماید.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها دوستدار ملت های منطقه نیستند و با عادی سازی روابط بدنبال تضعیف ظرفیت جهان اسلام هستند.

 

فرستاده ویژه امارات متحده عربی نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک و سلام های صمیمانه رئیس دولت، ولیعهد و فرمانده نیروهای مسلح کشورش به رئیسی، گفت: از حضور در مراسم تحلیف و شنیدن دیدگاه های حکیمانه شما بویژه در دوستی با کشورهای همسایه، بسیار خرسند هستیم.

 

وی با اشاره به مناسبات ریشه‌دار دو کشور خاطرنشان کرد: با توجه به حکمت و درایتی که در سخنرانی شاهد بودیم نسبت به آینده روابط و استقرار صلح و ثبات در منطقه، اطمینان خاطر داریم و مصمم هستیم سطح روابط با تهران را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

 

فرستاده ویژه امارات متحده عربی با بیان اینکه با دستور رهبر کشور خود به ایران آمده ایم تا اراده جدی خود را برای تعیمق همه جانبه روابط با ایران نشان دهیم، گفت: پیام حضور ما در این سفر ارتقای همکاری ها در زمینه‌های متنوع است و برای تعمیق و نهادینه سازی روابط با تهران به نفع دو ملت برادر تلاش خواهیم کرد.

 

***

 

رئیسی در دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق: شرایط مناسبی برای تقویت و گسترش روابط فراهم شده است

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را ریشه ای و قلبی دانست و اظهارداشت: امروز شرایط مناسبی فراهم شده تا بر پایه  اشتراکات تاریخی و فرهنگی، روابط و همکاری های قوی تر و گسترده تری در بخش های مختلف و در راستای رونق اقتصادی داشته باشیم.

 

رئیسی با اشاره به جانفشانی ها و مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان هجوم داعش به عراق و منطقه کردستان، گفت: حاج قاسم درآن زمان گویی یکی از شهرهای ایران مورد تهاجم قرار گرفته باشد در صحنه حضور داشت و با همکاری نیروهای عراقی فتنه داعش را از بین برد.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت و ثبات منطقه باید توسط کشورهای منطقه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کشورهایی که بدنبال سلطه گری بوده و خوی استکباری و خود برتربینی دارند، هیچ گاه برای مشکل گشایی از ناامنی های منطقه گام موثری برنداشته، بلکه با فتنه گری بر مشکلات موجود دامن می زنند.

 

رئیسی با بیان اینکه زمینه ناامنی فیزیکی را توطئه و فتنه گری بیگانگان فراهم می کند، اظهار داشت: کشورها و ملت های منطقه باید در مقابل فتنه افکنی و نفوذ نرم سلطه گران مراقب باشند و اجازه دخالت به آنها را ندهند.

 

نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با تبریک انتخاب آیت الله رئیسی، گفت: از دیدگاه های شما در مراسم تحلیف نه تنها ما، بلکه همه منطقه خوشحال شدند و قطعا از آن استقبال خواهد شد. مصمم هستیم فصل جدیدی در روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان اقلیم کردستان بعنوان بخشی از کشور عراق با ایران داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه خود را جزئی از ایران و انقلاب اسلامی می دانیم، اظهارداشت: امیدواریم با حضور دولت جدید در ایران، روابط موجود در همه زمینه ها توسعه یابد چرا که قابلیت های زیادی برای تحکیم و افزایش روابط بویژه درسطح مناسبات اقتصادی وجود دارد.

 

نچیروان بارزانی با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان به امنیت جمهوری اسلامی ایران متعهد و پایبند است، تصریح کرد: در تمام زمینه هایی که با مشکل مواجه بودیم همیشه ایران را در کنار خود داشتیم و شهید حاج قاسم سلیمانی نقش زیادی در تامین امنیت عراق و اقلیم در مقابل هجوم داعش داشت، خود را مدیون ایران می دانیم و یقین بدانید که اقلیم نیز هرگز اجازه هیچ گونه  ناامنی از خاک خود علیه ایران را نخواهد داد.

 

***

 

قالیباف: بر تعهد خود تا آزادی سرزمین‌های اشغالی هستیم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار، با اشاره به پیروزی‌های چشمگیر ملت فلسطین در جنگ سیف‌القدس که در پایان ماه رمضان با رژیم اشغالگر قدس اتفاق افتاد گفت: پیروزی ملت فلسطین و مجاهدین مقاومت در مبارزه با دشمن تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی را به شما تبریک می گویم.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود تا آزادی سرزمین های اشغالی استوار است و موضوعاتی همچون عادی‌سازی و شناسایی صهیونیست ها تاثیری بر عزم ما نخواهد داشت. 

 

قالیباف تصریح کرد: صهیونیست ها همواره به کمتر از تجزیه کشورهای اسلامی و تفرقه بین مسلمانان رضایت نمی‌دهند، اما مقاومت ملت فلسطین نقش مهمی در شکست توطئه‌های صهیونیست‌ها دارد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا اظهار داشت: بیداری افکار عمومی و حمایت آنها از مبارزات ملت فلسطین و مقاومت ثابت کرد که قضیه فلسطین همچنان اولویت اول جهان اسلام محسوب می‌شود. 

 

قالیباف با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین در جنگ 12 روزه باعث عزت مسلمین شد، عنوان کرد: آنچه در مناطق اشغالی و غزه اتفاق افتاد، باعث زنده شدن روحیه سلحشوری، مقاومت و مبارزه برای پایان دادن به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر سرزمینهای اشغالی، قدس و مسجدالاقصی است.

 

هنیه: ایران، حامی همیشگی ملت فلسطین و محور مقاومت است

در این دیدار، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با قدردانی از مواضع موثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین در شرایط مختلف گفت: رهبری، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، حامی همیشگی ملت فلسطین و محور مقاومت هستند. 

 

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در جنگ سیف القدس نشان داد که تنها راه برای احقاق حق ملت فلسطین و امت اسلامی خط مقاومت و مبارزه با رژیم اشغالگرقدس است و این مسیر را با قدرت و اطمینان ادامه خواهد داد.

 

اسماعیل هنیه در همین راستا تأکید کرد: ملت فلسطین مصمم به مبارزه برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی است و هرگز از عزم و اراده مقاومت در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس تا آزادی کاسته نخواهد شد.

 

گفتنی است، در این دیدار علاوه بر رئیس مجلس شورای اسلامی اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین نیز حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------