آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان با بشار اسد دیدار کرد



دیدار امیرعبداللهیان و بشار اسد،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه کشورمان که به سوریه سفر کرده است، با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان که ظهر امروز در اولین سفر دوجانبه خود به عنوان وزیر امور خارجه ایران، وارد دمشق شد، در کاخ ریاست جمهوری سوریه مورد استقبال بشار اسد قرار گرفت.

 

امیرعبداللهیان پیش از این دیدار، با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار و رایزنی کرده بود.

 

وی در این دیدار با تاکید بر اینکه حضور نیروهای بیگانه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد داشت، گفت: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.

 

امیرعبداللهیان با اشاره به بررسی آخرین تحولات منطقه ای در این دیدار تاکید کرد: هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق می‌شود و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد تسهیلات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی امنیتی و سیاسی مهم می‌دانیم.

 

وی اضافه کرد: حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد داشت.

 

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: مشورت‌های نزدیکی در خصوص تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بعنوان یک راهکار سیاسی باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.

 

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها عامل مهم ناامنی در منطقه هستند، گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان، مسیحیان و یهودیان را در منطقه و در سرزمین‌های تاریخی فلسطین به اسارت گرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌ کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------