آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وال استریت ژورنال: آمریکا رمز ارزها را تحریم می‌کند



تحریم ارز دیجیتال توسط آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دولت آمریکا قصد دارد دستورالعملی را صادر و تحریم‌هایی علیه رمز ارزها را اعمال کند تا از حملات باج افزاری مقابله کند.

به گزارش انتخاب، در گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده آمده است: کابینه جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در حال برنامه‌ریزی مجموعه‌ای از اقدامات هستند تا حملات باج افزاری را کاهش دهند. وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته آینده این اقدامات را معرفی خواهد کرد.

 

در گزارش وال استریت ژورنال چگونگی اعمال این تحریم‌ها مشخص نشده است تا حملات باج افزاری آینده را از بین ببرند. گفتنی است که این تحریم‌ها به جای آنکه تمام صنعت رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دهد، تنها اهداف خاصی در این صنعت را هدف قرار می‌دهد.

 

وال استریت ژورنال هم‌چنین گزارش داده است که قوانین ضدپولشویی بیشتر می‌تواند بر حذف پرداخت‌های رمزارزها به منظور استفاده‌های غیرقانونی نظیر پرداخت باج‌ها تاثیرگذار باشد.این اقدامات مطابق با توصیه و پیشنهادهای متخصصان این صنعت خواهد بود. میکاییل دنیل، رییس و مدیرعامل Cyber Threat Alliance که گروهی از متخصصان امنیت سایبری هستند در ماه ژوئن اعلام کرده است ممنوعیت کلی رمز ارزها ممکن است امکان‌پذیر نباشد. وی در این خصوص گفت: به نظر من، ما باید بین نوآوری‌هایی که رمزارزها به همراه دارند، مزایایی که ارائه می‌دهند و محافظتی که در سیستم مالی به منظور مقابله با فعالیت‌های محرمانه وجود دارد توازن مناسبی ایجاد کنیم تا بتوانیم با پولشویی مقابله کنیم.

 

کابینه بایدن اوایل تابستان جاری اعلام کرده بود که وزارت خزانه‌داری و وزارت دادگستری در حال بازرسی حملات باج افزاری و بررسی روش‌هایی به منظور کاهش این نوع جرایم سایبری هستند.

 

کسب‌وکارهای زیرساختی مهمی نظیر: خط لوله گاز بین ایالتی، شرکت‌های سیستم‌های رایانه‌ای و کارخانه‌های فرآوری گوشت از جمله قربانیانی بودند که برای دریافت کلیدهای رمزگذاری‌شده (مرتبط یا هک سیستم‌هایشان) مجبور شده بودند باج درخواستی را به صورت رمز ارز پرداخت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------