آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ملک سلمان: امیدواریم مذاکرات با ایران به برقراری روابط منجر شود/دیدار مقامات ایران و عربستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل



ملک سلمان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
پادشاه عربستان تاکید کرد که کشورش امیدوار است مذاکرات با ایران به برقراری روابط میان دو کشور منجر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اظهارات خود در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که سیاست خارجی کشورش مبتنی بر حمایت از گفت وگوها به منظور تحقق صلح است.

 

وی در ادامه بر ضرورت ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد و گفت که منطقه خاورمیانه باید خالی از سلاح کشتارجمعی باشد.

 

ملک سلمان تاکید کرد: ایران همسایه ما است و عربستان امیدوار است که مذاکرات با ایران به ایجاد روابط منجر شود.

 

 ***

 

بلومبرگ: مقامات ایران و عربستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند

دیپلمات‌های ارشد ایران، عربستان و اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیو یورک با یکدیگر دیدار کردند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از "بلومبرگ"، این دیدار در محل اقامت سفیر عراق در نیو یورک برگزار شد و در آن وزرای خارجه و نمایندگان ارشد ایران، عربستان، کویت، مصر، قطر، اردن، ترکیه، فرانسه، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس شرکت داشتند.

 

ایران همچنین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با وزرای خارجه کشورهای اروپایی برای گفت و گو درباره توافق جامع هسته‌ای یا برجام و مسائل منطقه دیدار کرده است.

 

بلومبرگ به نقل از وزارت خارجه ایران گفت: وزارت امور خارجه ایران این دیدار با همسایگان عرب خود را در ادامه دیدار بغداد در ۲۸ ماه اوت سال جاری دانست.

 

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، شرکت کنندگان در این دیدار توافق کردند در تاریخ دیگری در کشور اردن با یکدیگر دیدار کنند.

 

روز گذشته ایران اعلام کرد انتظار دارد مذاکرات با کشورهای غربی بر سر مساله برجام ظرف یک ماه از سر گرفته شود.

 

آمریکا سه سال پیش در دولت دونالد ترامپ از برجام به صورت یکجانبه خارج شد و عربستان نیز از این اقدام حمایت کرد.

 

اروپا از ایران خواسته است تا به مذاکرات برجام باز گردد. از سوی دیگر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران روز گذشته ضمن اعلام آمادگی ایران برای بازگشت به مذاکرات برجام تاکید کرد مذاکرات زمانی مفید است که به لغو تمام تحریم‌های ایران منجر شود.

 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بار دیگر ادعای آمادگی مشروط بازگشت واشنگتن به برجام را تکرار کرد و گفت اگر ایران به تعهداتش در قبال برجام عمل کند، آمریکا هم به تعهداتش بازمی گردد.

 

جو بایدن در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، همچنین بدون اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید هسته‌ای برای امنیت منطقه است، ادعا کرد که ایران نباید به سلاح‌های هسته‌ای دست یابد.

 

مقامات عالی جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و آن را حرام می‌داند. جمهوری اسلامی ایران همچنین بارها تاکید کرده است که لغو همه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، لازمه احیای برجام است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------