آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

گروسی: از دولت جدید ایران می‌خواهم به خواسته‌های ما در چارچوب قانونی بازرسی ویژه آژانس پاسخ دهد



رافائل گروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد به ایران سفر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با این شبکه ابراز امیدواری کرد به ایران سفر کند.

 

رافائل گروسی در مصاحبه با خبرنگار این شبکه در وین، در پاسخ به سوالی درباره امکان سفر مجدد به ایران گفت امیدوارم اینطور باشد. فکر می‌کنم مهم است که یکدیگر را بشناسیم. در ایران دولت جدید وجود دارد که باید گفتگوی مستقیم، درست و شفاف داشته باشیم و تنها راهی است که می‌توانیم مسائلی را که پیش رو داریم حل و فصل کنیم.

 

گروسی افزود: از آن‌ها خواهم خواست تا به خواسته‌های ما در چارچوب قانونی عملیات بازرسی ویژه آژانس پاسخ دهند.

 

خبرنگار شبکه الجزیره در وین گفت: اطلاعاتی که ما در اختیار داشتیم، نشان می‌داد که مدیرکل آژانس امروز یا فردا عازم تهران خواهد شد. موضوع قابل توجه در پاسخ مدیرکل آژانس درباره زمان سفرش به ایران، آن بود که ابراز امیدواری کرد این سفر صورت گیرد. کلمه امیدوارم نشان می‌دهد که هنوز زمان مشخصی برای این سفر تعیین نشده است و شاید به تاخیر بیفتد.

 

رافائل گروسی پیش از این با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به دیدار با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه شصت‌ و پنجمین نشست سالانه آژانس در وین پرداخت و نوشت: از استقبال از محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست سالانه آژانس بسیار خرسندم.

 

وی ادامه داد: در این دیدار به تقویت بیانیه مشترکی که در جریان سفر اخیر به تهران مورد توافق قرار گرفته بود، پرداخته شد.

 

گروسی در تاریخ ۲۰ شهریور در رأس هیأتی به منظور دیدار و رایزنی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر داشت و در نهایت با انتشار بیانیه‌ای مشترک میان آژانس و ایران این رایزنی به پایان رسید.

 

در بیانیه مشترک میان آژانس و ایران بر اهمیت تداوم همکاری و اعتماد متقابل و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی تاکید شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------