آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان اظهارات علی اف را تاسف برانگیز خواند/ رایزنی وزیر خارجه با همتای کره ای برای پول های بلوکه‌شده ایران



امیرعبداللهیان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه اظهارات علی اف را تاسف برانگیز خواند و گفت: ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر در دوران ماموریتش در تهران و همچنین تاکید بر اهمیت روابط فیمابین در چارچوب روابط همسایگی، از برخوردهای نامناسب اخیر نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با رانندگان کامیونهای ایرانی و بازداشت دو نفر از آنها، ابراز نارضایتی کرد و اظهارات منفی اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب آور و تاسف برانگیز خواند.

 

گفتنی است علی علیزاده سفیر جدید جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) ضمن دیدار با امیرعبداللهیان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

 

 امیرعبداللهیان انجام رزمایش نظامی از سوی کشورها در داخل اراضی خود را در چارچوب حق حاکمیت ملی دانست و با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.

 

سفیر جدید جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار داشتن روابط خوب و عمیق کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور همسایه و عزیز برای جمهوری آذربایجان حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد وقایع اخیر از طریق رایزنیهای بین مقامات دو کشور بزودی حل و فصل شود.

 

گفتنی است الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در واکنش به برگزاری رزمایش ایران عنوان کرد که برای ما سوال است که چرا اکنون و چرا در مرز ما چنین رزمایشی صورت می‌گیرد.

 

علی‌اف همچنین اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: اولین بار نیست کامیون‌های ایران به طور غیرقانونی به منطقه قره باغ می روند، این اتفاق در دوره اشغال نیز بارها رخ داده بود.

 

***

 

وزرای خارجه ایران و کره جنوبی درباره پولهای بلوکه‌شده ایران گفت‌وگو کردند

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر خارجه این کشور با «امیرحسین عبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است.

 

خبرگزاری «یونهاپ» با استناد به بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی نوشته دیپلمات‌های ارشد دو کشور برای رایزنی درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران و تلاش‌ها برای احیای برجام با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

 

به نوشته این خبرگزاری، گفت‌وگوی «چانگ یو-یانگ» با «امیرحسین عبداللهیان» در شرایطی انجام شده که سئول به دنبال حفظ روابط نزدیک با دولت جدید ایران به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است. 

 

 چانگ در پاسخ به درخواست امیرعبداللهیان که خواستار مضاعف شدن تلاش‌ها جهت حل و فصل مسائل پیرامون پول‌های بلوکه‌شده ایران شده بود گفته سئول تمامی تلاش‌های ممکن از جمله پرداخت بخشی از بدهی‌های خود در قالب اقلام بشردوستانه را به کار بسته است.

 

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی تصریح شده است: «وزیر خارجه چانگ تأکید کردند این تلاش‌های رو به جلو ادامه خواهند داشت.»

 

وزیر خارجه کره جنوبی در بخش دیگری از اظهاراتش گفته کره جنوبی راه‌های همکاری با ایران جهت کمک به این کشور برای غلبه بر مسائل ناشی از پاندمی کووید-۱۹ را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

چانگ همچنین حمایت خود را از مذاکرات جاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) اعلام کرده و گفت تلاش‌ها برای تداوم حمایت از این گفت‌وگوها را ادامه خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------