آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و…

نماینده‌ کنگره آمریکا: برجام را دوباره پاره می‌کنیم/ بایدن به ایران قول ندهد



تد کروز،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا از رئیس‌جمهور کشورشان به دلیل آنکه قول داده از برجام خارج نخواهد شد انتقاد کردند.

به گزارش فارس، بایدن روز گذشته در دیدار با سران انگلیس، فرانسه و آلمان گفته بود که در صورتی که آمریکا بار دیگر به برجام بپیوندد بار دیگر از این توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد.

 

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌اس می‌گوید گروهی از منتقدان شاخص برجام با بیان اینکه برجام معاهده نیست و به تصویب سنا نرسیده بایدن در جایگاهی نیست که چنین وعده‌ای درباره آن بدهد.

 

در بخشی از بیانیه مشترک سران تروئیکای اروپا و آمریکا آمده است: «ما از تعهد صریح رئیس‌جمهور بایدن مبنی بر اینکه آمریکا خواستار پایبندی کامل به برجام است و تا زمان انجام اقدام مشابه از سوی ایران به آن پایبند خواهد ماند، استقبال می‌کنیم.»

 

وعده بایدن در حالی بیان شده که در روزهای گذشته برخی از منابع خبری افشا کرده‌اند اصرار آمریکا بر ندادن تضمین درباره عدم خروج از برجام اصلی‌ترین عامل متوقف ماندن مذاکرات وین بوده است.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال چند روز پیش در گزارشی به این موضوع پرداخته بود که درخواست ایران برای اخذ ضمانت از آمریکا در خصوص عدم خروج دوباره از برجام چگونه به عاملی برای ایجاد بن‌بست در مذاکرات تبدیل شده است.

 

طبق نوشته وال‌استریت‌ژورنال، موضع آمریکا به درخواست ایران چنین است: «موضع محوری آمریکا کاملاً روشن است. [از نگاه آمریکایی‌ها] برجام سندی است که بر روی آن توافق شده است. [در این توافق] هیچ ضمانتی داده نشده که طرفی هرگز از آن خارج نشود. این، یک توافق سیاسی با تعهدات سیاسی بوده است. اگر ایران می‌خواهد توافق را تغییر دهد، آمریکا هم خواسته‌های خودش را دارد.»

 

بعد از وعده بایدن برای پایبند ماندن به برجام و عدم خروج مجدد از آن مخالفان برجام در آمریکا حمله به او را آغاز کردند.

 

«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در پیامی در توییتر نوشت: «جو بایدن از هیچ اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی برخوردار نیست. هر توافقی با ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود- چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه دیگر در آینده بار دیگر آن را پاره خواهد کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------