آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اکسیوس: آمریکا و تروئیکای اروپا درباره تصویب یک قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام گفتگو کردند



آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
انگلیس در راستای اقدامات تحریک آمیز علیه ایران به کشورهای غربی طرف برجام فشار آورده تا از ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد به عمل آورند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس چندین هفته در مورد احتمال استفاده از جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) برای تصویب یک قطعنامه انتقادی علیه ایران گفت و گو کردند.

 

طبق این گزارش، انگلیس به صورت فعال به سه کشور دیگر فشار آورده تا این قعطنامه را پیش ببرند.

 

مذاکرات وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های آمریکا در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) از سرگرفته می‌شود و نشست شورای حکام نیز چند روز پیش از آن تشکیل می‌شود.

 

آن-کلر لوژاندر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج شنبه ۱۳ آبان در نشستی خبری تصریح کرد که این کشور هنوز هم می‌تواند در نشست آتی شورای حکام، به همراه شرکای خود علیه ایران دست به اقدام بزند.

 

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نشان می دهد که این کشور در آستانه شروع دور جدید مذاکرات هسته ای مجددا لباس پلیس بد را به تن کرده و قصد دارد با استفاده از اهرم آژانس بین المللی انرژی اتمی و به نمایندگی از مذاکره کنندگان غربی ایران را تحت فشار قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------