آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

علی باقری: موفقیت در مذاکرات وین مستلزم لغو همه تحریم‌های ذیل چارچوب کمپین «فشار حداکثری» است



علی باقری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر تداوم سیاست فشار حداکثری از سوی دولت جدید آمریکا گفت، لغو تحریم‌ها شرط موفقیت مذاکرات هسته‌ای پیش‌‌‌رو خواهد بود.

به گزارش فارس، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تأکید کرد مذاکرات هسته‌ای در وین در صورتی نتیجه‌بخش خواهد بود که تمام تحریم‌های آمریکا لغو شوند.

 

باقری در مصاحبه با روزنامه «ایندیپندنت» گفت: «لغو تمام تحریم‌های مربوط به برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده ذیل چارچوب کمپین "فشار حداکثری"، شرط لازم برای موفقیت مذاکرات است».

 

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: «درخواست برای تضمین از طرف دیگر برای عدم خروج از توافق، عدم اعمال تحریم‌های جدید و عدم بازگرداندن یا اعمال مجدد تحریم‌های قبلی با این هدف دنبال می‌شود که این احتمال خنثی شود که هرج‌ومرج سیاسی در ایالات متحده بر رفتارهای بین‌المللی این کشور تأثیر بگذارد».

 

باقری همچنین تأکید کرد: «متأسفانه، سیاست شکست‌خورده دنبال کردن کمپین فشار حداکثری که در دولت ترامپ شروع شد، همچنان در دستورکار دولت بایدن است».

 

او در ادامه گفت: «رئیس جمهور بایدن باید به‌منظور خلاص کردن خود از آنچه ما به‌عنوان سردرگمی سیاسی و دنبال کردن سیاست‌های شکست‌خورده و غیر انسانی دولت ترامپ می‌بینیم، تحریم‌ها را لغو کند».

 

باقری با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: «فرار ایالات متحده از افغانستان بار دیگر نشان داد که این کشور شریک قابل اتکایی برای هیچ‌کس نیست. ما در تعامل فشرده و دائم با کشورهای منطقه هستیم».

 

او با اشاره به لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی انگلیس گفت:‌ «اروپایی‌ها باید عدم پیروی از تعهدات برجامی خود را از طریق گام‌هایی عملی برای رفع تحریم‌ها، جبران کنند».

 

باقری تصریح کرد: «ما موضع‌گیری در قبال دیگر کشورها را بر اساس منافع خود تعیین می‌کنیم و روابط و تعامل آن‌ها با ایالات متحده برای ما اهمیت ندارد. کشوری که در میز مذاکرات کرسی دارد باید قادر باشد سیاست‌های مستقلی را دنبال کند وگرنه چه لزومی دارد بر سر این میز حاضر شود؟»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------