آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

امیرعبداللهیان‌: باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا دوباره از برجام خارج نشود/ بورل: تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است



امیرعبداللهیان‌،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد، دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

به گزارش مهر، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه کشورمان و «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی گفتگویی تلفنی درباره مذاکرات وین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی تأکید کرد: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکانپذیر است.

 

امیرعبداللهیان تصریح کرد: علی‌رغم عهدشکنی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام، ما با حُسن‌نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی هستیم.

 

وی افزود: بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد.

 

وزیر امورخارجه کشورمان با تشکر از تلاش‌های «جوزب بورل» به عنوان هماهنگ‌کننده گفت: روشن است که نتیجه نهایی در شش دور مذاکرات وین به دست نیامده، لذا تمام مواردی که لازم است مورد حل و فصل قرار گیرند از سوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی مورد توجه قرار دارد.

 

امیرعبداللهیان تأکید کرد: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد، دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها و عدم تطابق حرف و عمل آنها گفت: کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته‌های اخیر طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد، لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند.

 

امیرعبداللهیان اظهار کرد: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به تماس‌های خود با تمامی طرف‌ها به عنوان مسئول هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام گفت: در مذاکرات وین بحث‌های فشرده و مفصلی به ویژه بر روی موضوعات معوق و رفع تحریم‌ها باید انجام گیرد و احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد.

 

«جوزپ بورل» با اشاره به تعهدات آمریکا گفت: تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق خود می‌رسد و هم جامعه بین‌الملل از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان پیدا می‌کنند.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها با رویکرد مثبت و عمل‌گرایانه و با اراده محکم برای گفتگو درباره مسائل توافق نشده و رفع تحریم‌ها وارد مذاکرات وین شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------