آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تاریخ ازسرگیری مذاکرات در وین نهایی شد | باقری: ایران با پیشنهادهای مفید وارد دور جدید گفتگوهای وین شده است



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ روز پنجشنبه در وین مذاکرات خود را از سر می‌گیرند. 

 

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک روز دوشنبه در تماسی، تاریخ از سرگیری گفت‌وگوها را هماهنگ و نهایی کردند.

 

ملاقات علی باقری با سرگئی ریابکوف

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با سرگئی ریابکوف همتای روس خود در مسکو دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و همچنین مذاکرات وین به رایزنی پرداخت.
 

در این ملاقات آخرین تحولات مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

علی باقری: ایران با پیشنهادهای مفید وارد دور جدید گفتگوهای وین شده است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیات مذاکره کننده کشورمان با 1+4 که در مسکو حضور دارد در گفتگو با خبرگزاری صداوسیا گفت: ایران با پیشنهاد‌های مفید و سازنده‌ای وارد دور جدید گفتگو‌های وین شده است.

 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات روسی در مسکو گفت: ایران با پیشنهاد‌های مفید و سازنده‌ای وارد دور جدید گفتگو‌های وین شده است.

 

علی باقری کنی با اشاره به اینکه مناسبات ایران و روسیه ممتاز و در عرصه‌های مختلفی امتداد دارد، افزود: ما در موضوعات مختلف با روسیه رایزنی و مشورت داریم و درباره گفتگو‌های وین نیز از قبل با مقامات روسی مشورت‌هایی داشتیم.

 

باقری افزود: در دور جدید گفتگو‌های وین نیز به طرق مختلف با روسیه رایزنی داشتیم و با ابتکارات جدید و موثر وارد عرصه گفتگو‌ها شویم.

 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این تعامل با طرف چینی هم وجود داشته و در حاشیه گفتگو‌های وین با دیگر طرف‌ها نیز مذاکراتی داشتیم.

 

وی تاکید کرد: در دور جدید گفتگو‌ها، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد‌های بسیار مفید و سازنده‌ای در دو موضوع رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای ارائه کرد که می‌تواند روند گفتگو‌ها را بطور جدی به سمت جلو هدایت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------