آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مورد مذاکرات جاری «وین»



وزیر امور خارجه ایران و روسیه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای وین رایزنی و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در این‌ گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبیین مواضع ایران، خواستار جدیت هرچه بیشتر طرف غربی و ابتکار عمل طرف‌ها در این مذاکرات شد.

 

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ارزیابی مثبت از سفر معاون وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو، گفت: در مورد اقداماتی که طرفین باید انجام بدهند و ترتیبات اجرایی آنها در وین هیات‌های دوکشور در حال همکاری جدی هستند.

 

سرگئی لاورف با اشاره به این که همواره بر این نکته تاکید شده است که تمام تحریم‌های غیرقانونی و مغایر با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل باید برداشته شود، افزود: همواره تلاش ما بر این بوده است که آمریکایی‌ها تمام قوانین خود را با مقررات برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل هماهنگ‌سازی کنند.

 

وزیر خارجه روسیه در این گفت‌وگو، سازندگی و خلاقیت دیپلماتیک طرف‌ها همراه با صبر و حوصله برای هماهنگی بیشتر را، رمز موفقیت این مرحله از مذاکرات برای طرفین خواند.

 

 ***

 

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با همتای عمانی: برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها، متناسب با برجام پیگیری خواهد شد

وزیر امور خارجه در رایزنی تلفنی با همتای عمانی گفت: ایران آماده نیل به یک توافق خوب برای بهره‌مندی کامل از مزایای اقتصادی برجام و رفع نگرانی احتمالی طرف مقابل است و برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها، متناسب با برجام پیگیری خواهد شد.

 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با «بدر بن حمد بوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان ضمن اشاره به روابط مثبت دو کشور و اراده طرفین برای استمرار و گسترش و تحکیم مناسبات دوجانبه و‌همکاری های منطقه‌ای و بین‌المللی، سلام رئیس جمهور کشورمان به سلطان عمان را ابلاغ کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به مذاکرات وین‌ اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده نیل به یک توافق خوب برای بهره‌مندی کامل از مزایای اقتصادی توافق سال ۲۰۱۵ و رفع نگرانی احتمالی طرف مقابل است و برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها، متناسب با برجام پیگیری خواهد شد.

 

وزیرخارجه عمان‌ نیز در این‌ تماس ضمن اشاره به حمایت مسقط از مذاکرات وین‌، اعلام کرد که تاکید ایران بر جدیت و اهتمام در به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها، موجب خوشبینی است و عمان همواره در این زمینه رایزنی می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------