آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

منبع غربی نزدیک به مذاکرات وین: در سه موضوع «لغو تحریم ها»، «تعهدات هسته ای»، «اجرا/توالی/راستی آزمایی»، مسائل حل نشده داریم



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی طی رشته توییتی از قول یک منبع غربی نزدیک به مذاکرات احیای برجام، جزئیاتی درمورد روند گفتگو‌ها ارائه داد.

به گزارش انتخاب، منبع نزدیک به مذاکرات ایران می‌گوید که آن‌ها در مرحله ای خسته کننده و نیازمند تلاش زیاد هستند، مرحله‌ای که در آن باید متن اسناد درمورد موضوعاتی که درباره آن‌ها توافق اصولی وجود دارد را بنویسند.

 

این منبع نزدیک به مذاکرات اظهار داشت: «در مورد لغو تحریم ها، بخش زیادی از متن را پاک سازی کرده ایم. اما همچنان با مسائل دشواری دست و پنجه نرم می‌کنیم. در مورد تعهدات هسته‌ای هم همینطور. اکنون به طور فزاینده‌ای روی ضمیمه سوم که در مورد اجرا و توالی است کار می‌کنیم.»

 

وی افزود: «این خسته‌کننده‌ترین، طولانی‌ترین و سخت‌ترین بخش مذاکره است، اما برای رسیدن به هدفمان کاملا ضروری است. در سه موضوع (لغو تحریم ها، تعهدات هسته ای، اجرا/توالی/ راستی آزمایی) مسائل حل نشده داریم و برخی از آن‌ها دشوار است. این یک مذاکره پیچیده است، به این معنا که همه چیز به همه چیز بستگی دارد.»

 

منبع گفت: «شرایط بهتر شده است، زیرا اکنون درگیر مذاکره هستیم… قبل از پایان سال، ما زمان زیادی را به بحث در مورد مفاهیم، اصول و ... اختصاص می‌دادیم. اکنون ما بیشتر بر روی پیش نویس و مسائل مختلف متمرکز شده ایم.»

 

وی درباره توافق موقت نیز اظهار داشت: «توافق موقت چیزی نیست که در اینجا مورد بحث قرار گیرد... [گزارش‌های مطبوعاتی دیده شده است، اما]من از هیچ پیشنهاد رسمی از یک طرف به طرف دیگر برای یک توافق موقت اطلاعی ندارم.»

 

این منبع نزدیک به مذاکرات وین گفت: «به نظر می‌رسد ایده‌های جالبی درباره توالی و ... مورد بحث قرار گرفته است. به نظر من، اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد، کمیسیون مشترک متنی را تصویب خواهد کرد. ایالات متحده اعلام خواهد کرد که با متن تصویب شده توسط کمیسیون مشترک موافق است و سپس یک مرحله مقدماتی خواهیم داشت.»

 

لارا روزن از قول این منبع گفت که وقتی امور فنی پیچیده انجام گرفت سپس یک به اصطلاح "روز طولانی"، که شاید فقط کمتر از ۴۸ ساعت باشد، خواهیم داشت. اصطلاح "روز طولانی"، به نظر می‌رسد نوع جدیدی از مفهوم "روز اجرا" باشد.

 

این منبع نزدیک به مذاکرات در مورد مساله تضمین نیز گفت: «پیشنهاد‌هایی روی میز وجود دارد که در صورت اعمال مجدد تحریم‌ها توسط دولت بعدی آمریکا، فعالان اقتصادی چگونه می‌توانند با مشکل کمتری مواجه شوند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------