آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تروئیکای اروپا: در حال رسیدن به مرحله نهایی مذاکرات با ایران هستیم/ ادامه دور هشتم مذاکرات وین از هفته آینده



تروئیکای اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای با ایران اعلام کردند مذاکرات وین در حال رسیدن به مرحله نهایی است.

به گزارش فارس، کشورهای اروپایی عضو برجام موسوم به تروئیکای اروپایی روز جمعه در بیانیه‌ای نوشتند، مذاکرات وین در حال رسیدن به مراحل پایانی است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس آمده است:‌ «ماه ژانویه فشرده‌ترین دوره از این مذاکرات تا به زمان حال بوده است».

 

این بیانیه می‌افزاید: «همه این را می‌دانند که در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی است. از این رو مذاکره‌کنندگان برای رایزنی به پایتخت‌های خود برمی‌گردند».

 

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات وین نیز در پیام توئیتری مشابهی ضمن اعلام تنفس در دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌های ایران نوشت: «شرکت‌کنندگان در مذاکرات برای رایزنی و دریافت دستورالعمل‌ها به پایتخت‌های خود رفته و هفته آینده بازمی‌گردند. اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی است. سفر همگی شرکت‌کنندگان به سلامت».

 

***

 

اولیانوف: به سطح پیشرفته‌ای در مذاکرات وین رسیده‌ایم/ ادامه دور هشتم هفته آینده ازسرگرفته می‌شود

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین بر سر برجام وقفه‌ای نه چندان طولانی در مذاکرات می‌اندازند تا جهت رایزنی به پایتخت‌های‌شان بازگردند. مذاکرات به سطح پیشرفته‌ای رسیده است که نیازمند تصمیمات سیاسی می‌باشد. انتظار می‌رود که ادامه دور هشتم هفته‌ آینده ازسرگرفته شود.

 

هشتمین دور گفت‌وگوهای احیای برجام در وین اوایل دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------