آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

چراغ سبز آمریکا برای از سرگرفتن مذاکرات با ایران/ کاخ سفید: همچنان به بازگشت به برجام معتقدیم



مذاکرات وین,اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خبرنگار اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که از سرگرفتن مذاکرات با ایران را پس از پایان سفر تیم اتحادیه اروپا به ایران متوجه می شویم.

به گزارش انتخاب، یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا به باراک راوید خبرنگار اکسیوس گفت: از سر گرفتن مذاکرات غیرمستقیم با ایران ممکن است اما ما این موضوع را متوجه نخواهیم شد مگر اینکه بعد از خروج تیم اتحادیه اروپا از ایران بتوانیم اطلاع کامل‌تری از ماجرا پیدا بکنیم.

 

وی افزود: ما اماده ایم که توافق را به نتیجه رسانده و به اجرا برسانیم، اما ایران باید خواسته های فرابرجامی اش را کنار بگذارد.

 

این مقام ارشد در ادامه گفت: ما از بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا و تلاش های مستمر اتحادیه اروپا سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر مشورت با آنها در مورد گفتگوهایشان در تهران هستیم.

 

کاخ سفید: همچنان به بازگشت به برجام معتقدیم

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همزمان با حضور جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران اعلام کرد: ما همچنان به بازگشت به برجام معتقد هستیم.

 

به گزارش ایرنا، جان کربی روز شنبه به وقت محلی هنگام عزیمت به اروپا به همراه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا این مطلب را در جمع خبرنگاران در هواپیما در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او با توجه به سفر جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ازسرگیری مذاکرات وین، خواستار توضیح درباره وضعیت مذاکرات با توجه به پیشرفت‌های هسته ای ایران شد.

 

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: ما همچنان به بازگشت به برجام معتقدیم. درحال حاضر نمی توانم در مورد وضعیت مذاکرات اظهارنظر کنم.

 

کربی در عین حال مدعی شد: با این حال، موضع ما مبنی بر اینکه توافق هسته ای بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است، تغییر نکرده و می‌خواهیم آنها را به پایبندی به برجام بازگردانیم.

 

پیش از این، یک مقام وزارت خارجه آمریکا با قدردانی از تلاش های جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات وین اعلام کرد واشنگتن منتظر مشورت با او در مورد گفتگوهایش در تهران است.

 

این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، روز شنبه به وقت محلی افزود: ما از جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا و تلاش های مداوم این اتحادیه قدردانی می کنیم و منتظر مشورت با آنها در مورد گفتگوهایشان در تهران هستیم.

 

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: امکان از سرگیری گفتگوهای غیرمستقیم با ایران وجود دارد.

 

وی در عین حال اظهارنظر در این زمینه را منوط به خروج تیم اتحادیه اروپا از ایران برای داشتن قرائت کاملتر کرد.

 

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما آماده ایم تا به سرعت توافقی که برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام در وین مذاکره کردیم را نهایی کرده و آن را اجرا کنیم.

 

این مقام آمریکایی بدون اشاره به زیاده خواهی های واشنگتن باز هم توپ را به زمین ایران انداخت و مدعی شد: اما ایران باید خواسته هایی را که فراتر از برجام است، کنار بگذارد.

 

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز جمعه به وقت محلی نیز در حساب کاربری خود در توئیتر با باز نشر توییت انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، ضمن قدردانی از انریکه مورا و جوسپ بورل به خاطر ادامه همکاری نزدیک با آمریکا گفته بود: ما همچنان در مشورت با همکاران اروپایی، متعهد به مسیر دیپلماسی معنادار می‌مانیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------