آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

آمریکا بقایای پهپادهای ساخت ایران را به نمایش گذاشت



پهبادهای ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مقامات نظامی آمریکا، قطعاتی را که بقایای پهپادهای ساخت ایران خواندند که علیه اوکراین به کار گرفته شده‌، برای نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل به نمایش گذاشتند.

به گزارش بهارنیوز، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، می‌گوید این قطعات که در خاک اوکراین یافت شده‌ است، نشان از افزایش روابط ایران و روسیه دارد.بر اساس گزارش سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل، نمایندگان بیش از چهل کشور جهان در این مراسم حضور پیدا کردند.

 

مقامات آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این جلسه اعلام کردند که قطعات بازیافتی به پهپادهای شاهد ۱۰۱، ۱۳۱ و ۱۳۶ ساخت ایران تعلق دارد که از اوکراین به دست آمده است.تهران بارها اتهام تامین پهپادهای مورد استفاده روسیه در تهاجم به اوکراین را که غرب متوجه ایران دانسته، رد کرده است.

 

مقامات آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا پیش از این در ماه اوت نیز قطعاتی را که متعلق به پهپادهای ایرانی بازیافت شده از اوکراین خوانده‌اند، در واشینگتن به نمایش گذاشته بودند.

 

این بار نمایش آنها شامل قطعات دو «شاهد ۱۳۱» می‌شد که به گفته آنها، یکی‌شان در پاییز ۲۰۲۲ برای تهاجم به اوکراین به کار رفته و دیگری یک سال پیش از آن، در عراق پیدا شده بود.

 

یکی از تحلیل‌گران این آژانس در جلسه نمایش این قطعات به خبرنگاران گفت: « ما با این اقدام می‌خواهیم نیروهای روس را از خاک اوکراین به عقب برانیم.»

 

این تحلیل‌گر که نخواسته است نامش افشا شود، با اشاره به این‌که طراحی و اجزاء هر دو پهپاد یکسان بوده، این موضوع را به نشانه این گرفت ‌که هر دو تولید ایران هستند. او در عین حال، روابط ایران و روسیه را «عمیقا نگران کننده» توصیف کرد.

 

یک مقام اطلاعات نظامی آمریکایی دیگر نیز «ساختار لانه‌زنبوری» این پهپادها را گواهی بر این دانست که هر دو ساخت ایران بوده‌اند.

 

چند مقام بریتانیایی نیز در این مراسم اشیای دیگری را به نمایش گذاشتند که به گفته آنها موشک‌ها و دیگر قطعاتی بودند که بر روی آنها علائم و شماره سریال‌های ایرانی مشاهده می‌شد.

 

لندن آنها را سلاح‌هایی ایرانی خوانده است که در دریای عمان توقیف شده‌اند و قرار بوده به دست حوثی‌ها در یمن برسند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------