آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

واکنش آمریکا به رای دادگاه لاهه: ضربه بزرگی به تلاش ایران برای فرار از مسئولیت خود بود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
ایالات متحده در اولین واکنش به رای دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت جمهوری اسلامی، آن را «ضربه بزرگی» به تلاش ایران برای فرار از مسئولیتش به‌ویژه در ارتباط با خانواده‌های صلح‌بانان آمریکایی کشته‌شده در حمله به پادگان تفنگداران نیروی دریایی در بیروت در سال ١٩٨٣ خواند.

به گزارش انتخاب،وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اذعان به نقش و مشارکت مهم دیوان در حاکمیت قانون در عرصه بین‌المللی اعلام کرد از تصمیم این نهاد قضایی بین‌المللی در ارتباط با دارایی‌های مربوط به بانک مرکزی ایران، که «بخش عمده» پرونده را تشکیل می‌دهد، قدردانی می‌کند.

 

دستگاه دیپلماسی آمریکا ضمن ابراز ناامیدی از رای دیوان مبنی بر غیرقانونی‌بودن مسدود کردن دارایی‌های برخی شرکت‌های ایرانی از سوی آمریکا که قرار بود محل پرداخت غرامت به «قربانیان آمریکایی تروریسم مورد حمایت [جمهوری اسلامی] ایران» باشد، رای صادره را «در مجموع، ضربه بزرگی به تهران» و «پیروزی بزرگی برای ایالات متحده و قربانیان تروریسم مورد حمایت دولت ایران» عنوان کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد رای دادگاه بر قوانین ایالات متحده که به شهروندان آمریکایی قربانی تروریسم اجازه می‌دهد در دادگاه‌های آمریکا از ایران یا هر دولت دیگر حامی تروریسم طلب غرامت کنند، هیچ تاثیری نخواهد داشت.

 

وزارت خارجه آمریکا افزود همچنان به حمایت از قربانیان تروریسم ادامه خواهد داد و جمهوری اسلامی و تمامی دولت‌های دیگر حامی تروریسم را در برابر اقداماتشان پاسخگو خواهد کرد.

 

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه روز پنجشنبه اعلام کردند صلاحیت صدور حکم درباره مسدود شدن بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار دارایی مسدودشده بانک مرکزی ایران را ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------