آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

رأی جدید دادگاه آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
علی‌رغم آن که جمهوری اسلامی ایران بارها «انفجار مرکز همیاری یهودیان» (آمیا) در بوئنوس آیرس را محکوم کرده عالی‌ترین دادگاه کیفری آرژانتین بار دیگر ادعاهای خود درباره نقش‌آفرینی ایران در این حادثه تروریستی را تکرار کرده است.

به گزارش تسنیم، علی‌رغم آن که جمهوری اسلامی ایران بارها «انفجار مرکز همیاری یهودیان» (آمیا) در بوئنوس آیرس را محکوم کرده عالی‌ترین دادگاه کیفری آرژانتین بار دیگر ادعاهای خود درباره نقش‌آفرینی ایران در این حادثه تروریستی را تکرار کرده است.

 

در حکمی که به رویت خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده دادگاه تجدیدنظر آرژانتین مدعی شده ایران و حزب‌الله این حمله را که باعث کشته شدن 85 نفر و زخمی شدن 300 نفر دیگر از شهروندان یهودی‌تبار آرژانتین شد انجام داده‌اند.

 

 این دادگاه مدعی شده حمله مذکور در 18 ژوئیه 1994 (مصادف با 27 تیرماه 1373)  به تلافی عقب‌نشینی آرژانتین از توافق همکاری هسته‌ای با ایران صورت گرفته است.

 

چند سال پیش از این، گرت پورتر، روزنامه‌نگار محقق آمریکایی در مطلبی نوشته بود که کل ادعاهای مطرح‌شده علیه ایران و حزب‌الله در این پرونده به تحریک گروهک تروریستی منافقین صورت گرفته است.

 

او در آن یادداشت نوشته بود متن کامل قرار بازداشتی که «آلبرتو نیسمان»، دادستان پرونده آمیا  در سال 2006 علیه مقامات ایرانی صادر کرد فاش می کند که کل این ادعانامه براساس اتهام های گروهک منافقین تنظیم شده است.

 

پورتر در گزارش خود آورده است: این قرار بازداشت 900 صفحه ای که به تازگی برای نخستین بار به زبان انگلیسی در دسترس قرار گرفته است، تنها براساس اظهارات چهار تن از اعضای شاخه سیاسی گروهک تروریستی منافقین، موسوم به «شورای ملی مقاومت ایران» به نام های رضا ذاکری، هادی روشن روانی، علی رضا احمدی و رضا اسحاقی، دو تن از وابستگان به این شورا که به عنوان جداشدگان معرفی شدند، صادر شده است.

 

این گزارش حاکی است نیسمان دادستان آرژانتین در حکم خود 61 بار به شهادت این چهار تن ارجاع داده است. وی 29 بار از کوچک سرایی، 16 بار از روشن روانی و 16 بار نیز از احمدی و اسحاقی نقل قول کرده است.

 

پورتر در این گزارش می افزاید: «نیسمان از هیچ منبعی غیر از سازمان مجاهدین (گروهک تروریستی منافقین) درباره وقوع این حادثه نقل قول نکرده است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------