آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اولین واکنش رسمی سعودی ها به توافق هسته ای



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد ایران باید از توافق جامع هسته ای برای بهبود شرایط اقتصادی اش استفاده کرده و بدنبال ماجراجویی در منطقه نباشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عادل الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: ما امیدوار هستیم که اگر این توافق اجرایی شد، ایرانی ها از آن برای بهود شرایط اقتصادی در ایران و وضع مردم استفاده کرده و از آن برای ماجراجویی در منطقه استفاده نکنند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تیرماه به توافقی جامع برای حل و فصل نهایی بحران غیر ضروری هسته ای ایران بعد از سال ها دست یافتند. این در حالی است که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از جمله مهم ترین کشورهای مخالف هرگونه مذاکره و توافقی با ایران درباره موضوع هسته ای بوده اند.

الجبیر در ادامه با به نمایش گذاشتن خشم ریاض از توافق هسته ای و در اظهاراتی کاملا غیر دیپلماتیک گفت: اگر ایرانی ها می خواهند در منطقه فساد کنند، ما خود را متعهد می دانیم که قاطعانه با آنها برخورد کنیم.

این اظهارات در حالی از سوی عالی ترین دیپلمات سعودی ها بیان می شود که ریاض از فروردین ماه حملاتی وحشیانه را علیه یمن آغاز کرده و در مسائل داخلی بحرین و سوریه نیز آشکارا دخالت می کند.

رویترز نوشته است که عادل الجبیر در اولین واکنش رسمی سعودی ها نسبت به توافق جامع هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ نه از این توافق حمایت و نه آن را رد کرد. وزیر خارجه سعودی در عین حال بر ضرورت بازرسی ها برای تایید همکاری ایران در زمینه هسته ای و همچنین «برگشت پذیری تحریم ها» در صورت تخطی تهران از توافق جامع تاکید کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------