آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

فشار حداکثری بر تهران ادامه خواهدیافت/ اسرائیل هشدارهای کشورهای عربی درباره الحاق را در نظر می‌گیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، می‌گوید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و کارزار موسوم به «فشار حداکثری» ادامه پیدا می‌کند.

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک،در مصاحبه با «آمیخای استاین» خبرنگار شبکه «کان‌نیوز» رژیم صهیونیستی، گفت: «آمریکا خود را به کارزار فشار حداکثری بر ایران ملزم می‌داند. اخیراً تحریم‌های جدیدی بر این کشور اعلام شد و ما باور داریم که تحریم‌ها و اقدامات آتی علیه ایران ادامه خواهد یافت».

 

وی در بخشی از این مصاحبه، که استاین در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، به موضوع طرح اشغال کرانه باختری نیز پرداخته و می‌گوید: «مطمئنم اسرائیل اینگونه اظهارات (هشدارهای کشورهای عربی درباره آسیب زدن طرح اشغال به روابط دوجانبه) را در نظر می‌گیرد تا چشم‌انداز طرح ترامپ را حفظ کند. اسرائیل در گذشته تصمیمات عاقلانه‌ای را در قبال روابط با کشورهای عربی گرفته و مطمئنم که آنها اینگونه اظهارات کشورهای عربی را در نظر می‌گیرند».

 

این مقام آمریکایی همچنین افزود: «روابط اسرائیل و کشورهای عربی طی سال‌های اخیر بر مبنای منافع مشترک، تقویت شده است و مطمئنم هر مسیری که اسرائیل انتخاب کند، همان را می‌رود و همزمان چشم‌انداز طرح صلح را حفظ کرده و تمام ملاحظات را در نظر می‌گیرد».

 

استاین در توئیتر خود نوشت که مشروح این مصاحبه در ساعات بعدی امروز پخش خواهد شد.

 

برآورد این مقام آمریکا در این باره با استناد به این مساله است که اسرائیل در گذشته تصمیمات درست و هوشمندانه‌ای در خصوص روابطش با کشورهای عربی گرفته است و از این رو در سال‌های گذشته به طور گسترده در روابط با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رو به جلو قدم برداشته و این قدم برداشتن براساس منافع مشترک بوده است.

 

این مقام آمریکا افزود: بر کسی پوشیده نیست که کشورهای منطقه درباره مساله الحاق نگران هستند.

 

در این رابطه روزنامه معاریو نوشته بود، تماس‌های آمریکا و اسرائیل درباره طرح الحاق به دلیل اختلاف در مواضع احزاب ائتلاف دولتی در اسرائیل قطع شده است.

 

این روزنامه افزوده است: مذاکرات بین طرفین حول الحاق اراضی کرانه باختری است که نتانیاهو قصد دارد اول ژوئیه آتی آن را وارد فاز اجرایی کند، مذاکرات به دلیل اختلافات بین حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آبی – سفید به ریاست بنی گانتس در این باره متوقف شده است.

 

فارس

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------