آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اولین واکنش آژانس انرژی اتمی به حادثه نطنز



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حادثه رخ‌داده در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتمع غنی‌سازی نطنز واکنش نشان داد.

 به گزارش خبرآنلاین، به نقل از رویترز،  آژانس در بیانیه‌ای گفته از گزارش‌ها درباره این حادثه مطلع است اما انتظار نمی‌رود ای حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی این نهاد بین‌المللی داشته باشد. 

 

در این بیانیه آمده است: ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم این حادثه هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داشت.

 

لازم به ذکر است که«رمضانعلی فردوسی» فرماندار شهرستان نطنز صبح امروز در جمع رسانه‌ها عنوان کرد: یکی از سوله‌های مختص وسایل اسقاطی دچار آتش‌سوزی شده بود که به‌ محض اطلاع از حادثه، اکیپی از نیروهای آتش‌نشانی شهرستان نطنز در محل حاضر و اقدام به خاموش کردن آن کردند؛ با اطفای حریق دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز پیش از این گفته بود که بامداد امروز به دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. به گفته وی این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

 

کمالوندی که در سایت حضور داشت در این باره گفت: این حادثه در بامداد امروز رخ داد که یکی از سوله‌ها در فضای باز دچار حادثه شده که فاقد مواد هسته‌ای است و آلودگی هم ندارد. متاسفانه برخی شایعات از سوی رسانه‌های معاند درباره مسئله آلودگی مطرح شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

 

فرماندار نطنز مطرح کرد:نگرانی در خصوص نشت مواد رادیو اکتیو در نطنز وجود ندارد

 فرماندار نطنز با بیان اینکه این آتش سوزی در یک سوله در حاشیه سایت هسته‌ای رخ داده است، گفت: جای هیچ نگرانی در خصوص احتمال آلودگی و نشت مواد رادیو اکتیو وجود ندارد و خوشبختانه هیچ تلفاتی هم نداشته‌ایم.

 

به گزارش جماران؛ فرماندار نطنز گفت: جای هیچ نگرانی در خصوص احتمال آلودگی و نشت مواد رادیو اکتیو در پی آتش سوزی در یک سوله سایت هسته‌ای وجود ندارد.

 

رمضانعلی فردوسی بادی در خصوص حادثه آتش سوزی در سایت هسته ای نطنز، اظهار کرد: بامداد امروز پنجشنبه ۱۲ تیر آتش سوزی اتفاق افتاد که به محض اطلاع چند اکیپ آتش نشانی را به محل اعزام کردیم و آتش اطفاء و نگرانی ها برطرف شد.

 

وی با بیان اینکه این آتش سوزی در یک سوله در حاشیه سایت هسته‌ای رخ داده است، گفت: جای هیچ نگرانی در خصوص احتمال آلودگی و نشت مواد رادیو اکتیو وجود ندارد و خوشبختانه هیچ تلفاتی هم نداشته‌ایم.

 

فرماندار نطنز افزود: سوله آتش گرفته در حال ساخت بوده و وسایل اسقاطی در آن وجود داشته و علت حادثه را عوامل فنی سایت انرژی هسته ای بررسی خواهند کرد و گمانه زنی‌ها در مورد حمله به این سایت کاملا بی اساس است.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: روند عادی فعالیت‌های غنی سازی ادامه دارد

 - سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره حادثه به وقوع پیوسته در نطنز گفت: مشغول بررسی علت حادثه هستیم. حادثه در سوله‌ای در حال ساخت در محوطه باز مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز رخ داده است. هیچ تلفاتی نداشتیم و روند عادی فعالیت‌های غنی سازی به دور از محل حادثه ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------