آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مخالفت اروپا با تقاضای آمریکا برای بازگشت تحریم ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه طی بیانیه‌ای در واکنش به درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تأکید کردند که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده و نمی‌تواند مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند.

به گزارش تسنیم، به دنبال درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بزرگترین متحدان اروپایی این کشور یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه (موسوم به تروئیکای اروپایی) طی بیانیه‌ای مخالفت خود را با این درخواست آمریکا ابراز داشتند.

 

تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ خود خاطرنشان کرده‌اند که آمریکا در روز 8 مه 2018 [18 اردیبهشت 1397] به‌طور رسمی مشارکت خود را برجام را متوقف کرده و به همین دلیل نمی‌تواند اقدام به فعال‌سازی مکانیسم ماشه -که در چارچوب برجام و برای مشارکت‌کنندگان برجام تعریف شده است- کند.

 

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «ما موضع خود در این زمینه را خیلی صریح به تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده‌ایم. ما نمی‌توانیم از این اقدام آمریکا که برخلاف تلاش‌های کنونی ما برای حمایت از برجام است، حمایت کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------