آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تاکید رئیس شورای اروپا بر حمایت از برجام، پس از گفت‌وگو با روحانی/ چین: بازگشت آمریکا به برجام تنها راه درست است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس شورای اروپا در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی خود با حسن روحانی، بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، چارلز میشل - رئیس شورای اروپا - روز پنجشنبه در توئیتر نوشت: گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور حسن روحانی داشتم. اتحادیه اروپا از اجرای کامل برجام حمایت می‌کند. حفظ فضایی برای دیپلماسی که اساسش را گام‌های مثبت تشکیل داده، در این مرحله حیاتی است.

 

چین: بازگشت آمریکا به برجام تنها راه درست است

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که این کشور اعتقاد دارد بازگشت آمریکا به برجام تنها راه درست برای شکستن بن‌بست‌ها در رابطه با ایران است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، «هوا چونیینگ» پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت که با توجه به وجود فرصت‌ها و چالش‌ها، مساله هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار دارد.

 

بر اساس این گزارش، وی خواستار همکاری برای اجرای اجماع حاصل شده در جلسه ماه دسامبر وزاری خارجه و همچنین تلاش برای بازگشت بدون قید و شرط آمریکا به برجام در اسرع وقت و لغو همه تحریم‌ها علیه ایران شد.

 

علاوه بر این، چین از همه طرف‌ها خواست تا آرامش و خویشتنداری را حفظ کرده و از اقداماتی که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، خودداری کرده و فضایی برای تلاش‌های دیپلماتیک ایجاد کنند.

 

هوا افزود: چین از آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران برای رسیدگی به مسائل پادمانی از طریق گفت و گو حمایت می‌کند و امیدوار است که همه طرف‌ها نقشی سازنده در این زمینه داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------