آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گروسی: بدون بازرسی‌ها توافق با ایران غیرممکن است



مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی,اخبار امروز,اخبار جدید
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی با قانون‌گذاران اروپایی ، گفت بدون بازرسی‌ها در ایران، دستیابی به توافق حداقلی و معتبر با تهران غیرممکن است.

به گزارش فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست مشترک سه کمیته پارلمان اروپا که به صورت مجازی در آن شرکت کرد، گفت بدون بازرسی ها دستیابی به توافق حداقلی و معتبر با ایران غیرممکن است.

 

وی در این خصوص گفت: کار آژانس بسیار ضروری است. بدون آژانس، بدون حضور بازرسان در محل، یک توافق قابل اعتماد غیرممکن است.

 

گروسی درباره تصمیم آمریکا در خصوص برجام هم گفت: آن‎ها به من می گویند که می خواهند برگردند. وقتی با وزیر خارجه آمریکا حرف می زنم این چیزی است که به من می گویند. اما قطعاً همانطور که قبلاً گفتم مسائلی هست که باید شفاف شود، بنابراین (بازگشت آمریکا به توافق ایران) غیرممکن نیست اما سخت است.  

 

وی در ادامه در ارتباط با توافق به دست آمده موقت با تهران، افزود: ما توانستیم یک حضور حداقلی را حفظ کنیم. یک پنجره برای دیپلماسی هم باز شد. امیدوارم در این دوره مشارکت کنندگان بتوانند دست کم حرکتی را به سمت برجام داشته باشند. البته آژانس در آن مشارکت خواهد کرد.

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به پرسش «مانوئل تردیوس» خبرنگار سرویس اسپانیایی یورونیوز در باره چرایی لزوم دستیابی به توافق جدید گفته بود: «این طور نیست که بگویید یک شبه به توافق سال ۲۰۱۵ برمی گردیم. از آن زمان تاکنون اتفاق های بسیاری روی داده است.»

 

وی افزود: «ما دیدیم که ایران موادی ساخته، محصولاتی از این مواد (اورانیوم غنی شده) تولید شده است. اگر این مواد فروخته شود، اگر همین مواد از ایران خارج شود، چه کسی آن را کنترل خواهد کرد؟ اصولا این وظیفه ما است.»

 

گروسی در این گفت وگو بدون اشاره به اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران همچنین گفته است: «گروهی از پژوهش ها و فعالیت ها [طبق برجام] ممنوع بود و ایران این ممنوعیت را نقض کرد. باید ببینیم با این وضعیت چه کار باید کرد و ما چطور می توانیم آن را کنترل کنیم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------